آفتاب

فروش اطلاعات غلط تازه ترین کاسبی دنیای تاریک وب

فروش اطلاعات غلط تازه ترین کاسبی دنیای تاریک وب

هکرهای اینترنتی در کنار فروش انواع اطلاعات صحیح در بخش تاریک وب برای کسب درآمد، به یک روش جدید کلاهبرداری یعنی فروش اطلاعات غلط و دروغین روی آورده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت،اگر تا پیش از این تنها دولت ها با هدف دخالت در انتخابات سایر کشورها یا تخریب سیاستمداران و افراد مشهور به نشر اطلاعات دروغین و کذب دست می زدند، حالا دامنه این کار به هکرهای عادی و جنایتکاران دنیای مجازی هم کشیده شده و آنها هم با هدف تخریب شرکت ها و موسسات هدف در بخش خصوصی اطلاعات و اخبار دروغینی را در مورد آنها به مشتریان خود می فروشند.

محققان می گویند این اولین بار است که هکرهای زیرزمینی بخش تاریک وب خدمات فروش اطلاعات غلط و دروغین به علاقمندان و خریداران ارائه می کنند. بخش مهم این خبرها اهداف تبلیغاتی تخریبی دارند و با هدف از میدان به در کردن رقبا با خراب کردن چهره آنها منتشر و فروخته می شوند.

بررسی موسسه تحقیقاتی ریکوردد فیوچر نشان می دهد انتشار این نوع اخبار دروغین به مدت یک ماه می تواند به طور جدی به اعتبار و حسن شهرت یک مجموعه تجاری لطمه بزند. این موسسه موفق به شناسایی یک گروه هکری روس شده که تبلیغاتی را برای این نوع خدمات در بخش تاریک وب منتشر کرده و هشدار داده که در آینده دامنه این نوع اقدامات گسترش می یابد.
کد N2256414

وبگردی