آفتاب

قبل از مراجعه به برج میلاد این مطلب را بخوانید

قبل از مراجعه به برج میلاد این مطلب را بخوانید

برج میلاد را می‌توان نمادی مدرن از تهران جدید دانست؛ برجی مخابراتی چندمنظوره‌ که با ارتفاع ۴۳۵ متر به‌عنوان بلندترین برج مخابراتی ایران شناخته شده است و در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

درباره برج میلاد نابرو راهنمای گردشگری در ایران می‌نویسد: با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس در میان تمام برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد.

این برج در میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۶۲ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر (گیشا) در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد و برخی بر این باورند که روی گسل زلزله قرار دارد.

در ادامه با مکان‌های دیدنی برج میلاد تهران بیشتر آشنا می‌شوید:

لابی:

لابی برج شامل شش طبقه است که در طبقات اول تا سوم آن رستوران‌های بین‌المللی، تریا، واحد‌های تجاری و نمایشگاه وجود دارد.

گنبد آسمان:

گنبد شیشه‌ای یا گنبد آسمان، بالاترین طبقه برج میلاد است که دارای سقف شیشه‌ای است، این گنبد در ارتفاع ۳۰۲ متری قرار گرفته است که دیواره‌های آن به اشکال هشت ضلعی، طراحی شده است و ترکیبی از هنر معاصر و سنتی ایران به شمار می‌رود. دکل مخابراتی برج روی گنبد آسمان قرار گرفته است.

رستوران گردان:

رستوران گردان برج میلاد تهران را باید بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان دانست که در ارتفاع  ۲۷۶ متری، غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی را با مناظری دیدنی از تهران، در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

دلفیناریوم:

اگر عاشق حیوانات و به ویژه دلفین‌ها هستید، می‌توانید بدون طی کردم مسافت زیاد تا شهرهای جنوبی کشور، دلفین‌های زیبا را در برج میلاد تماشا کنید. دلفیناریوم برج میلاد تهران، نخستین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران است که هر روز پذیرای شمار زیادی از علاقمندان به این حیوان دوست داشتنی و باهوش است.

مرکز همایش های بین‌المللی:

مرکز همایش های بین‌المللی برج میلاد تهران با برخورداری از امکانات زیاد و منابع انسانی متخصص و مجرب به منظور برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل: کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کنسرت ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها راه‌اندازی شده است.

سینما:

این سینما یکی از پیشرفته‌ترین سینماهای ایران است که از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند است در این سینما ۸ صندلی متحرک با قابلیت چرخش در جهات مختلف وجود دارد و پخش فیلم ها حدودا از ۷ تا ۱۵ دقیقه است.

موزه سکه:

موزه سکه‌های باستانی ایران در ارتفاع ۲۶۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. این موزه، شامل ۱۶۰ سکه مربوط به دوران باستان، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و شامل درهم، دینار، فلوس، پول، قران، شاهی و ... است، علاوه بر سکه‌ها در این موزه می‌توان اشیا قدیی دیگر را نیز مشاهده کرد.

موزه مشاهیر:

موزه مشاهیر هم در طبقه پنجم برج در ارتفاع ۲۷۱ متری از سطح زمین قرار گرفته است و شامل تندیس‌های و مجسمه‌های ساخته شده از شخصیت‌های مهم ادبی، سیاسی، مفاخر و دانشمندان ایرانی است.

بازی‌های هیجان‌انگیز:

در برج میلاد تهران می‌توانید بازی‌های مانند پینت‌بال، زیپ‌لاین، حضور در اتاق فرار، پیاده‌روی روی پل معلق و... را تجربه کنید. در کنار اینها انواع کافه و رستوران در این برج وجود دارد که می‌تواند محیط خوبی برای صرف غذا یا نوشیدنی و... باشد.

اگر قصد دارید برای بازدید از برج میلاد تهران اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا به نابرو مراجعه و درباره این برج اطلاعات کافی را به دست آوردید.


کد N2255175

وبگردی