آفتاب

علوی: گذاشتن دست دوستی در دست ایران منافع منطقه را بیش از پیش تامین می‌کند

علوی: گذاشتن دست دوستی در دست ایران منافع منطقه را بیش از پیش تامین می‌کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برقراری تعامل بین عربستان و ایران کمک می‌کند تا سیاستگذاری بهتری در منطقه صورت گیرد، گفت: ایران و عربستان چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی با یکدیگر تعارض‌هایی دارند اما می توانند از طریق مذاکره و تعامل مسائل خود را حل کنند.



سید احسن علوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیشنهاد ایران برای نادیده گرفتن خطاهای همسایگان و برقراری روابط دوستانه با آنان، بیان کرد: امروز ایران اعلام کرده تا آماده است خطاهای عربستان را نادیده بگیرد. ایران آماده است از طریق دیپلماسی مسائل را با عربستان حل کند. تعامل با کشورهای همسایه و برقراری ارتباط تجاری به ما این قدرت را می دهد تا در برابر زورگویی‌های آمریکا محکم‌تر بایستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: برقراری تعامل با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک می‌کند تا سیاستگذاری بهتری در منطقه صورت گیرد. ما باید بکوشیم تا از طریق مذاکره مسائل خود را با کشورهای منطقه حل کنیم و به سمت تقویت روابط تجاری و اقتصادی منطقه‌ای رویم.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: امروز باید سعی کنیم ارتباط و تعامل خود را با کشورهای منطقه و دنیا افزایش دهیم و از این طریق به اقتدار خود بیفزاییم. این امر به معنای تسلیم شدن در برابر خواست سایر کشورها نیست بلکه ما باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح هم با سایر کشورها تعامل داشته باشیم و هم منافع خود را تامین کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران و عربستان چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی با یکدیگر تعارض‌هایی دارند اما می توانند از طریق مذاکره و تعامل مسائل خود را حل کنند. امروز ما در شرایطی هستیم که برداشتن هرگام سخت است و باید با اعمال سیاست‌های دقیق حرکت کرد. عربستان باید به این موضوع توجه داشته باشد که  گذاشتن دست دوستی در دست ایران می تواند سیاست های منطقه ای را تغییر دهد و منافع منطقه را بیش از پیش تامین کند.
کد N2253744

وبگردی