آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برپایی ۷ مرکز درمانی هلال احمر در کربلا در اربعین

برپایی ۷ مرکز درمانی هلال احمر در کربلا در اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، گفت: در اربعین امسال ۷ پایگاه درمانی تحت پوشش هلال احمر در شهر کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

محمد تقی حلی ساز، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تعداد مراکز درمانی هلال احمر در کشور عراق برای اربعین ۹۸ گفت: برای اربعین امسال مرکز پزشکی حج و زیارت ۷ پایگاه در کربلا شامل مجتمع های درمانی، پلی کلینیک ها و درمانگاه ها را تحت پوشش هلال احمر راه اندازی خواهد کرد.

وی درباره تعداد پایگاه های موجود در مسیر نجف-کربلا نیز توضیح داد: در مسیر نیز ۱۰ الی ۱۱ پایگاه درمانی در نقاط متعدد خواهیم داشت که مکان دقیق آن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

حلی ساز با بیان اینکه ۴ پایگاه مهم درمانی در هتل های اطراف کربلا راه اندازی می شود، اظهار داشت: در کنار این پایگاه ها مراکز درمانی کوچک را نیز برای ارائه خدمات به زائران بر پا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع تعداد این مراکز درمانی و انتخاب مکان آنها بر اساس جای نمایی جمعیتی زائران انتخاب شده و یک کار کارشناسی برای آنها صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصریح کرد: در مسیر نجف تا کربلا بر اساس عمودها، پایگاه ها تقسیم بندی شده اند و در برخی از عمودهایی که تراکم جمعیت بیش تر است، پایگاه هایی با خدماتی مفصل تر برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر نجف نیز سه پایگاه درمانی در هتل های این شهر خواهیم داشت و دو مرکز دیگر نیز به زودی برپا خواهد شد.

حلی ساز در خصوص بیمارستان های عراق نیز توضیح داد: بیمارستان های این کشور به صورت مستقل ارائه خدمات می دهند و تنها یک بیمارستان الحسین در اطراف کربلا با هلال احمر همکاری مستقیم خواهد داشت.
کد N2252783

وبگردی