آفتاب
وزیر نفت:

وزارت نفت در حال سنجش ورود به حوزه دانش‌بنیان و استارت آپها

وزارت نفت در حال سنجش ورود به حوزه دانش‌بنیان و استارت آپها

وزیر نفت بر ضرورت شناخت، درک و حمایت فعالان حوزه دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: ما در حال سنجش ورود به حوزه دانش بنیان و استارت آپها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی و کارخانه نوآوری آبان گفت: در حال حاضر در کارخانه نوآوری اکوسیستم فناوری و نوآوریِ کوچکی ایجاد شده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هم بخش خصوصیِ فعال در اینجا، برای به وجود آوردن چنین اکوسیستمی تلاش کرده‌اند. ان شاالله به موفقیت‌های بزرگتری هم دست پیدا می‌کنند.

وزیر نفت درباره حضور وزارت نفت در حوزه دانش‌بنیان تصریح کرد: من مدتی است که در حال آشنایی و درک مفاهیم حوزه دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها هستم. ما در وزارت نفت در حال سنجیدن چگونگی ورود به این حوزه هستیم که زمینه‌هایی برای توسعه کار خلاقانه جوانان در حوزه نفت به وجود آید.

وی درباره اهمیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: جهش در بخش‌های سخت‌افزاری و صنایعِ متکی به منابع طبیعی مانند نفت، محدود است. مگر آنکه متکی به فناوری باشیم. به همین دلیل اگر می‌خواهیم در آینده در دنیا چیزی داشته باشیم، باید بر این حوزه تمرکز کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه امروز زمان حمایت از فعالان حوزه دانش‌بنیان و کمک به رشد و توسعه آنهاست، افزود: استارت‌آپ‌ها هنوز به مرحله بلوغ خود نرسیده‌اند. هنوز باید آموزش ببینند و رشد و توسعه پیدا کنند. باید آنها را به دیگر فضاها شناساند. همیشه در برابر چیزهایی که شناخته شده نیستند، مقاومت می‌شود؛ بنابراین آنها به حمایت شدن نیاز دارند.

زنگنه با اشاره به اینکه در دنیا و ایران تجربه‌های خوبی در این زمینه وجود دارد و باید از آنها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد، گفت: اگر مدیران صنایع بزرگ وارد این حوزه کاری شوند، می‌توان به این روند سرعت بیشتری بخشید. به ویژه که فعالیت‌های دانش‌بنیان نه تنها در حوزه مهندسی بلکه در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است.

وی بعد از بازدید کارخانه نوآوری از کارخانه نوآوری آبان؛ کارخانه‌ای که تنها در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت فعالیت می‌کند بازدید کرد و گفت: هم‌اکنون ۲۰ گروه استارت‌آپی زیر نظر یک شرکت شتاب‌دهنده در آنجا مستقر و در حال فعالیت هستند. زنگنه ضمن حضور در نشستی با حضور مدیران این مجموعه، از بخش‌های مختلف کارخانه بازدید کرد و نمونه راپچر دیسک (تجهیز مورد استفاده در خطوط و مخازن پرفشار) ساخته شده در این کارخانه نیز در حضور وزیر نفت تست شد.
کد N2249933

وبگردی