آفتاب
با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تولید آرامکو؛

وعده وزیر سعودی برای زمستان/ فعلا از مخازن ذخیره نفت می‌فروشیم

وعده وزیر سعودی برای زمستان/ فعلا از مخازن ذخیره نفت می‌فروشیم

وزیر انرژی عربستان درباره کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت آرامکو وعده داد تا ماه آخر پاییز کشورش به تولید روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز برسد و اعلام کرد در این مدت نفت مخازن ذخیره فروخته می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در نشستی خبری با اشاره به حملات پهپادی به دو پالایشگاه شرکت آرامکو، ادعا کرد که جلوی خسارت ها به آرامکو گرفته شده و ظرفیت و امکان تولید این شرکت از بعد از ظهر سه شنبه به وضعیت طبیعی بازگشته است.

حمله پهپادی یمن به زیرساخت های نفتی عربستان شنبه گذشته تولید نفت این کشور را ۵.۷ میلیون بشکه در روز و در حدود ۵۰٪ کاهش داد.

العربیه از این نشست خبری در جده گزارش داد که وزیر سعودی گفته است: آرامکو در این ماه از طریق مخازن ذخیره به همه تعهداتش به همه مشتریانش در جهان عمل خواهد کرد تا زمانی که سعودی بتواند دوباره به توان تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز در آخر ماه سپتامبر برسد.

به گزارش مهر ریاض در روزهای اخیر بدنبال حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو، خط‌لوله انتقال نفت به بحرین را بست. بسته شدن این خط‌لوله با وحشت از کمبود نفت صورت گرفته است.

وزیر انرژی سعودی نشست خبری خود درباره تاثیر کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت بر بودجه سعودی ادعا کرد: با توجه به اینکه صادرات نفت سعودی در ماه سپتامبر و ماه‌های بعد از آن کاهش نخواهد یافت، حملات روز شنبه علیرغم کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت، تاثیری بر درآمدهای سعودی نخواهد داشت.

وی مدعی شد: سعودی در پایان ماه نوامبر توان تولیدی معادل ۱۲ میلیون بشکه در روز را خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان همچنین افزود: تا کنون نمی توانیم مشخص کنیم که چه کسی طراح و مجری حمله به تاسیسات آرامکو در بقیق بوده است.

به گزارش مهر کارشناسان پیش بینی کرده اند بازگشت آرامکو به میزان تولید قبلی ماه ها به طول خواهد انجامید.
کد N2247247

وبگردی