آفتاب
از سوی یک شرکت دانش بنیان؛

یک دستگاه بیوراکتور ایرانی به آلمان صادر شد

یک دستگاه بیوراکتور ایرانی به آلمان صادر شد

یک شرکت دانش بنیان موفق به صادرات دستگاه فرمانتور به آلمان شده است. این دستگاه وظیفه ایجاد شرایط بهینه برای رشد میکرو ارگانیسم‌ها مثل قارچ و باکتری و مخمر را بر عهده دارد.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشور آلمان به عنوان یکی از قطب های صنعت جهان شناخته می شود اما حالا یک شرکت دانش بنیان با ۱۰۰ نفر پرسنل در ایران توانسته به این کشور دستگاه فرمانتور یا بیوراکتور را صادر کند.

فرمانتور یا بیوراکتور مجموعه ای متشکل از تجهیزات و قطعات مختلفی است که شرایط محیطی کنترل شده را برای رشد میکروب‌ها و یا تولید متابولیت های خاص در محیط کشت مایع یا جامد را تحت شرایط استریل فراهم می کند. این دستگاه وظیفه ایجاد شرایط بهینه برای رشد میکرو ارگانیسم‌ها مثل قارچ و باکتری و مخمر را بر عهده دارد.

استفاده از فرمانتور به میکرو ارگانیسم‌ها این امکان را می‌دهد که پیش از انتقال به مرحله‌ی تولید بیش از ده نسل رشد کنند. با اضافه کردن مخمرها تحت محیط بسته ای بر روی مواد کربوهیدراتی عمل فرمانتاسیون تحت دما و فشار مشخص تولید الکل را ممکن می‌کند.

با این دستگاه می‌توان پارامترهای محیطی از جمله pH، دما و فوم را مدام کنترل کرد. در صورت به هم خوردن تعادل محیط رشد میکروارگانیسم، دستگاه با هشدار دادن اپراتور را از تغییر نامناسب شرایط آگاه می‌کند.

امیر عباس اختراعی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دستگاه، گفت: شرکت ما گروهی از شرکت های دیگر را راهبری می کند که تمام شرکت های این گروه دانش بنیان هستند. کار این شرکت ها خطوط تولید صنایع فرایندی از جمله نفت و گاز، صنایع معدنی و صنایع موثر دارویی است.

اختراعی افزود: در حوزه صنایع موثر دارویی ما شش خط تولید ماده موثر دارویی راه اندازی کردیم. همچنین در بخش صنایع ۷۵ درصد نمک تصفیه شده کارخانجات را این شرکت تولید کرده است.
کد N2243330

وبگردی