آفتاب
در رده پایه به دنبال نتیجه نباشیم؛

بهنام محمودی: بانوان والیبال ضعیف‌ترین امکانات را در اختیار دارند

بهنام محمودی: بانوان والیبال ضعیف‌ترین امکانات را در اختیار دارند

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال با اشاره به عملکرد تیم نوجوانان در مسابقات جهانی و تیم بانوان در رقابت‌های آسیایی گفت: در والیبال ضعیف‌ترین امکانات به بانوان اختصاص داده شده است.


بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نتایج تیم والیبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان که با کسب عنوان پنجم همراه بود، گفت: اعتقادم بر این است که در رده سنی نوجوانان و نونهالان نباید به دنبال نتیجه باشیم و این موضوع مهم است. باید دید چه افرادی در این رده فعالیت دارند؟ آیا شرایط ژنتیکی و فنی خوبی دارند؟ مگر تیم جوانان چطور قهرمان جهان شد از دل همین نوجوانان به تیم جوانان راه پیدا کردند و مسیر پیشرفت را پله پله طی کردند.

* نباید به تیم نوجوانان نقد وارد کرد
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در ادامه تاکید کرد: بردیا سعادت یکی از بازیکنان آینده دار والیبال ایران خواهد شد. مربیان زحمات زیادی کشیده اند. نباید به تیم نوجوانان نقد وارد کرد ولی این نتیجه باید یک تلنگر باشد که نظارت عمیقی در تیم های پایه داشته باشیم تا امثال بردیا سعادت زیاد شوند. باید بستری فراهم کنیم که اختلاف تیم ما با تیمی مانند ایتالیا که مشاوری مانند ولاسکو در اختیار دارد و برنامه ریزی بلند مدتی انجام داده است، کم شود.

* ۳۰ درصد برنامه هایم اجرا شود تحول عمیقی رخ خواهد داد
وی افزود: با یک برنامه ریزی خوب می توانیم از بازیکنان نوجوان در رقابت‌های لیگ استفاده کرد. برنامه هایی خوبی دارم که اگر قسمت شود و هیات‌ها به من اعتماد کنند با اجرایی شدن حتی ۳۰ درصد این برنامه‌ها تحول عجیبی در مسابقات لیگ، بخش بانوان، پشتوانه سازی و مسائل مالی رخ خواهد داد.

* ضعیف ترین امکانات را به بانوان داده ایم
محمودی درباره نتایج تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: تیم بانوان زحمت زیادی کشید اما باید دید که به این تیم چه داده‌ایم و چه می خواهیم؟ نسبت به دوره گذشته یک پله صعود داشتیم اما بازیکنان ما از نظر کیفی عملکرد خوبی نداشته اند و آن هم علت دارد. ضعیف ترین امکانات را به بانوان داده ایم. ضعیف ترین لیگ برای بانوان است آن هم با حضور ۶ تیم! که این زیبنده فدراسیون و بانوان نیست. نیاز به برنامه ریزی داریم تا در بحث آینده سازی کمک کنیم.

* هدف فقط سمبل کردن لیگ بود
این کارشناس والیبال ادامه داد: در چند سال گذشته در دو بخش بانوان و مردان، لیگ به خوبی برگزار نشد و هدف فقط سمبل کردن آن بود و این در حد والیبال نیست. یک سری کمبودها وجود دارد که با تیم کارشناسی و خانواده والیبال در حال هماهنگی هستیم و در صورت حضورم در انتخابات با اجرایی کردن آن تحولی بزرگ ایجاد خواهد شد.

* مدیران به میز و صندلی خود دل بسته نشوند
بهنام محمودی در پایان گفت: برای تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا آرزوی موفقیت دارم همینطور برای تیم ساحلی. ان شالله هرچه زودتر انتخابات برگزار شود. افرادی که پا به سن گذاشته اند به جوانان کمک کنند. زمان خیلی چیزها را مشخص می کند، فردی که دیگر پست و مقام ندارد آن زمان تازه عیار واقعی خود را نشان می دهد. اگر همچنان دارای مقبولیت بود نشان می دهد آدم خوبی است در غیر اینصورت یعنی از ظرفیت صندلی سو استفاده کرده است. افرادی که مدیر هستند سعی کنند به میز و صندلی خود دل بسته نشوند.
کد N2237701

وبگردی