آفتاب
نصیری به مهر خبر داد

ورود طرح «نذر آب» برای حمایت از اهالی مناطق در خطر حمله گاندو

ورود طرح «نذر آب» برای حمایت از اهالی مناطق در خطر حمله گاندو

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: با همکاری خیریه امام رضا (ع) در حال بررسی شهرستان سرباز برای حمایت از اهالی مناطق در خطر حمله گاندو هستیم.

در پی گزارش اخیر خبرگزاری مهر در خصوص حمله گاندو به دختر بچه ای در شهرستان سرباز، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اجرای طرح «نذر آب۲» در این منطقه گفت: در این مرحله از طرح نذر آب، ۱۱ شهرستان در استان های کم برخوردار کشور درگیر کم آبی بودند اما خوشبختانه به دلیل بارش های فراوان و سیل امسال، شهرستان سرباز این مشکل را نداشت و موضوع آب رسانی در قالب طرح نذر آب در این منطقه اجرا نشد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به شهرستان سرباز تأکید کرد: اخیراً خبری مبنی بر حمله گاندوها به یک دختربچه در یکی از روستاهای این شهرستان گزارش شد که موجب تأسف همه شد. یکی از علل حمله گاندوها به مردم این منطقه نیز افزایش سطح آب در سد پیشین به دلیل وقوع سیل و جابه جایی گاندوها از سد پیشین به رودخانه های اطراف روستا ها است.  

وی خاطرنشان کرد: در طرح نذر آب به دلیل عدم کمبود آب در شهرستان سرباز، اقدام به آب رسانی به این منطقه نکردیم اما به منظور رسیدگی به موضوع گاندوها،  موسسه خیریه امام رضا (ع) به منظور همکاری با هلال احمر و رسیدگی به این موضوع در این شهرستان مستقر هستند. این گروه قرار است موضوع با حضور و بررسی منطقه چندین راه کار برای مقابله با گاندوها را بیابند و جزئیات اقدامات انجام شده در این منطقه را اعلام خواهیم کرد.  

نصیری یادآور شد: اغلب روستاهای شهرستان سرباز از آب لوله کشی شده یا تانکر آب برخوردارند اما برخی مناطق کپرنشین به آب شرب سالم دسترسی ندارند. مشکل ما در آب رسانی به این مناطق نیز گستردگی کپرنشینی در این منطقه و عدم امکان آب رسانی به تمامی نقاط این ناحیه است.  

وی با بیان اینکه در طرح نذر آب ۲ با همکاری شرکت آب و فاضلاب اقدام به توزیع تانکرهای آب کرده ایم، اظهار داشت: در این طرح به منظور تامین آب شرب سالم در مناطق کم آب، اقدام به توزیع تانکر و انتقال آب به استانهایی از جمله کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان کرده ایم.

نصیری تصریح کرد: به همین منظور نیز طرح های مختلفی از جمله انتقال پمپ آب به همراه دستگاه تصفیه، توزیع تانکر، احیا و لایروبی قنات ها را انجام شده است. به علاوه در کنار پروژه آب رسانی، توزیع اقلام امدادی و حمایتی نیز انجام شده است.
کد N2237653

وبگردی