آفتاب
مهر در گزارشی بررسی کرد؛

سنگ‌اندازی «گلف» مقابل پای فدراسیون بین‌الملی زنان

سنگ‌اندازی «گلف» مقابل پای فدراسیون بین‌الملی زنان

وزارت ورزش دستور در اختیار قراردادن یک ساختمان جهت احیای دوباره فدراسیون بین المللی زنان را صادر کرده است اما یک هیات استانی حاضر به تحویل ساختمان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، در اختیار گرفتن «دفترِ کاری در خور شان» از عواملی است که باعث تاخیر در آغاز به کار فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان تا به امروز شده است چرا که تا پیش از این گزینه های ساختمانیِ پیشنهاد شده به الهه عرب عامری سرپرست تعیین شده برای فدراسیون به دلایلی مانند ساختاری یا جغرافیایی مورد تایید او نبودند.

این سخت پسندی تا به امروز که دفتری با ویژگی های تقریبی موردنظر در اختیار عرب عامری قرار گرفته، ادامه داشته است. البته که حالا هم حضور یک مدعی در محل تعیین شده برای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان و اصراری که برای ادامه این حضور دارد، بابِ مشکلات دیگری را برای دست اندرکاران مربوطه باز کرده است.

با پیشنهاد وزارت ورزش و موافقت سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان، یکی از واحدهای طبقه اول در ساختمان چهار طبقه معروفِ مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار این فدراسیون قرار گرفته است. قرار است از امروز اقدامات نوسازی و بهسازی لازم در این دفتر انجام شود تا از ویژگی های متناسب برای فدراسیونی در سطح بین المللی، برخوردار شود.

مشکل اصلی اما اینجاست که یکی از اتاق های این دفتر توسط هیات گلف استان تهران اشغال شده و با وجود پیگیری های انجام شده، مدیران این هیات هنوز اقدامی به ترک آن نکرده اند.

ساختمان چهار طبقه معروف در مجموعه ورزشی انقلاب متعلق به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. تا به امروز دفتر کار هیات گلف استان تهران به دلیل نزدیک بودن به زمین های گلف مجموعه ورزشی انقلاب، در این ساختمان - واحد طبقه اول - مستقر بود اما حالا که با پیشنهاد و پیگیری های انجام شده توسط وزارت ورزش، این واحد در اختیار فدراسیون بین المللی ورزش زنان قرار گرفته باید محل آن توسط مدیران گلف تهران تخلیه شود اما هنوز این کار انجام نشده است.

الهه عرب عامری در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از این موضوع گفت: بعد از پیگیری های زیاد و با مساعدت معاون وزیر ورزش (ژاله فرامرزیان) توانستیم دفتر کاری در مجموعه ورزشی انقلاب داشته باشیم اما این دفتر، مستاجری دارد که همکاری لازم را با ما ندارد و همین مسئله دردسرساز شده است.

وی تصریح کرد: به مسئولان هیات گلف تهران که در ساختمان اهدایی به فدراسیون بین المللی ورزش زنان مستقر هستند، اعلام شده که باید آنجا را ترک کنند اما آنها گفته اند این کار را انجام نمی دهیم و نمی رویم! معنی این حرف را متوجه نمی شوم. پیش بینی محل کار برای هیات های استانی در حیطه اختیارات و وظایف ادارات کل استان تهران است نه وزارت ورزش؛ با این حال هیات گلف تهران طی سال های گذشته در این ساختمان بوده است و حالا که باید اقدام به تخلیه کنند، اینطوری لجبازی می کنند.

سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان تصریح کرد: البته یکی دیگر از اتاق های ساختمان ما هم در اختیار یک نهاد دیگر است اما مشکلی با مسئولان آن نداریم. آنها همکاری لازم را دارند و قرار است به زودی محل را تخلیه کنند.

عرب عامری تاکید کرد: در هر صورت از امروز اقدامات لازم را برای بهسازی و نوسازی ساختمان آغاز می کنیم تا هرچه زودتر بتوانیم آغاز به کار رسمی فدراسیون بین المللی ورزش زنان را رقم بزنیم. امیدوارم از طرف هیات گلف تهران هم همکاری های لازم با ما انجام شود تا کار به جاهای باریک کشیده نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان مردادماه سال گذشته در نشستی با حضور مسعود سلطانی فر و رضا صالحی امیری به تصویب رسید. الهه عرب عامری هم دی ماه سال گذشته به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد.

فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان سال ۱۳۶۹ تشکیل و در ایران آغاز به کار کرد اما سال ۱۳۸۹ بنا به دلایلی فعالیت‌های این فدراسیون ملغی شد. این فدراسیون طی ۲۰ سال فعالیت برگزارکننده چهار دوره «بازی های اسلامی بانوان» در ایران بود.
کد N2237575

وبگردی