آفتاب

وزیرصنعت زیر ضرب مجلس | افزایش انتقاد کمیسیونهای اقتصادی وصنایع به عملکرد رحمانی | تعداد سوالات از وزیر به ۲۳ رسید | استیضاح کنندگان‌وزیر صمت همچنان هم قسم اند

وزیرصنعت زیر ضرب مجلس | افزایش انتقاد کمیسیونهای اقتصادی وصنایع به عملکرد رحمانی  | تعداد سوالات از وزیر به ۲۳ رسید | استیضاح کنندگان‌وزیر صمت همچنان هم قسم اند

وزیرصمت روزهای سختی را می گذراند؛او علاوه بر فشار افکارعمومی درخصوص ناکارآمدی در تنظیم‌بازار که محور سوالات استیضاح کنندگان اوست،در دو کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس نیز زیر ضرب انتقاد از عمکردش قرار دارد.

به گزارش آفتاب، هر روز بر حجم تذکرات و سوالات از وزیر صمت افزوده می شود به گونه ای که رحمانی باید یکشنبه و سه شنبه به مجلس بیاید و به ۲۳ سوال نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

در کمیسیون صنایع مجلس ساداتی نژاد نماینده کاشان،محمودزاده نماینده مهاباد،لاهوتی نماینده لاهیجان،مسعودی نماینده استهبان،باستانی نماینده تربت حیدریه،نعمتی نماینده تهران و کامران نماینده اصفهان با طرح سوالات خود در روز یکشنبه، عملکرد وزیر را در حوزه های مختلف به چالش می کشند.

کمیسیون صنایع مجلس همچنین‌دو موضوع مهم این وزارتخانه را در دستور پیگیری دارد، اول عملکرد و برنامه های شرکتهای خودروساز و دوم انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی ایران.

اما در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز وزیر صنمت برای روز سه شنبه جهت پاسخگویی به ۱۶ سوال ۹ نماینده مجلس فراخوانده شده است.

رحیمی جهان‌ابادی نماینده تربت جام،کریمی نماینده اراک،جاسمی نماینده کرمانشاه(۲سوال) ،پژمانفر نماینده  مشهد(۵سوال)،حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر(۲سوال)،موسوی لارگانی نماینده فلاورجان (۲سوال) ،نادری نماینده اورامانات ،خجسته نماینده  همدان و مقصودی نماینده سبزوار نیز سوالات خود را در کمیسیون اقتصادی با وزیر صمت مطرح خواهند کرد.
از سوی دیگر در این‌هفته درخواست استیضاح وزیر صمت
نیز در دست پیگیری نمایندگان خواهد بود .

موسوی لارگانی یکی از طراحان‌این‌استیضاح بر اصرار و پایداری نمایندگان‌در استیضاح وزیر تاکید کرده و گفته است نمایندگان در این‌موضوع هم‌قسمند.

نکته جالب توجه در بررسی گرایش سیاسی سوال و استیضاح کنندگان این است که وجه قالب منتقدین عملکرد وزیر صمت،نمایندگان اصولگراهستند؛
همان‌جریانی که خواستگاه اصلی رحمانی است.

فراکسیون‌امید در این‌موضوع مهم نیز ترجیح داده است تا سکوت کند و تایید کننده بی چون و چرای عملکرد دولت در هر حوزه ای باشد.


کد N2237025

وبگردی