آفتاب

هشدار مقام بلندپایه ارتش به کشورهای منطقه و ائتلاف آمریکایی

هشدار مقام بلندپایه ارتش به کشورهای منطقه و ائتلاف آمریکایی

فرمانده نیروی پدافند ارتش به سران کشورهای منطقه توصیه کرد در سیاست‌های امنیتی خود تجدیدنظر کرده و از ائتلاف‌ با صهیونیست‌ها و دشمنان مسلمانان خودداری کنند.

فارس: امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران که در مصلی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شهیدان رجایی و باهنر مقام و جاه دنیوی را با عزت نفس خود اسیر کردند و صرفاً از آن به عنوان ابزاری برای خدمت‌گزاری به ملت بهره جستند.



وی افزود: پدافند هوایی در ۴۰ سال گذشته نقش‌آفرینی در هشت سال دفاع مقدس و مواجهه با انواع کمبودها و تحریم‌ها تا به امروز توانسته خار چشم دشمنان باشد.



فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی دشمن ضمن حفظ و تقویت قدرت نظامی و تهاجمی خود در منطقه، جنگ را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با شدت بیشتری آغاز کرد و حتماً فشارهای دشمنان مشکلات و هزینه‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از مقاومت است.



صباحی‌فرد اظهار داشت: اگر امروز تقویت توان رزمی و حفظ آمادگی و رصد دشمن و صدور اخطارهای به موقع در برخورد قاطعانه با متجاوزین در مرزهای ایران باعث پشیمانی دشمن از حمله نظامی شده و ماشین جنگی آنان در فاصله ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز و در دریای عمان متوقف شده است و جرأت نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارند نشانه جهاد دفاعی و اقتدار کشور و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که توسط فرمانده مقتدر کل قوا هدایت و راهبری می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: اگر دشمن احساس می‌کرد ایران در حوزه نظامی و دفاعی ضعف دارد که در صورت حمله هزینه زیادی را متحمل می‌شود بلاشک به جمهوری اسلامی حمله می‌کرد ولی می‌داند آمادگی ایران قهرمان قابل آزمودن نیست و اولین اشتباه آنان قطعاً آخرین اشتباهشان خواهد بود.



فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دنیا می‌داند جمهوری اسلامی به دنبال جنگ‌افروزی نبوده و نیست ولی دشمن اگر دچار توهم جنگ و تجاوز شود سیلی محکمی را از جایی که حتی تصورش را هم نمی‌تواند بکند خواهد خورد.



صباحی‌فرد افزود: سامانه موشکی برد بلند و راهبردی و استراتژیک باور ۳۷۳ در روزهای گذشته رونمایی و عملیاتی شده است که یکی از مزیت‌های این سامانه که تنها چند کشور پیشرفته دنیا دانش و تولید آن را در اختیار دارند اما ما آن را بومی و سازگار با شرایط محیطی کشور کرده‌ایم و در هر شرایطی در حداقل زمان عملیاتی می‌شود است.



وی تصریح کرد: این سامانه طوری طراحی شده که به متخصصین اجازه می‌دهد تغییرات لازم را برای بهینه‌سازی و تولید نسخه پیشرفته به راحتی اعمال کنند.



فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سامانه برد متوسط ۱۵ خرداد یکی دیگر از سامانه‌هایی است که رونمایی شده و قادر است با انواع و  اقسام هواگردها درگیر شده و آنها را منهدم کند.



صباحی‌فرد گفت: رونمایی از سامانه فلق با برد ۴۰۰ کیلومتر توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بازسازی کامل شده است.



وی اظهار داشت: طراحی، تولید و ساخت سیستم‌های ساماندهی و کنترل استقرار پیشرفته و همچنین تولید انواع تجهیزات ارتباطی ایمن و پایدار و نیز توسعه شبکه ارتباطی امن و سامانه‌های بومی ارتباطی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات زمینه ارتباط پایدار را در صحنه‌های نبرد برای فرزندان این آب و خاک در نیروی پدافند هوایی ارتش فراهم کرده است.



فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشرفت‌ها در حوزه پهپادها در نیروی پدافند هوایی ارتش خارج از تصور بوده و جلوتر از برنامه‌های توسعه در این زمینه است.



صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: مجموعه پهپادهای ارتش در حال تبدیل شدن به قطب پهپادهای نیروهای مسلح کشور است که مجهز به انواع و اقسام پهپادهای پیشرفته بومی با قابلیت‌های حمل انواع مهمات و محموله‌ها است.



وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که هشدار می‌دهد عمل هم می‌کند و به هر متجاوزی را با تیرهای آتشین خود پاسخ قاطعانه‌ای می‌دهد. همان‌طور که قرآن در این زمینه وعده داده است.



فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران  افزود: ما به دنبال جنگ و نزاع نیستیم اما امنیت کشورمان و منطقه خط قرمز جمهوری اسلامی است و هیچ مماشاتی را با هیچ کسی در این زمینه نداریم.



صباحی‌فرد گفت: عمق نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی ایران رو به تقویت و گسترش است ضمن اینکه هیمنه آمریکا در منطقه و جهان رو به افول است.



وی تصریح کرد: ما معتقدیم امنیت خلیج‌فارس و غرب آسیا به صورت درون منطقه‌ای و با مشارکت کشورهای منطقه قابل تأمین است و هر گونه دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و تشکیل ائتلاف‌های نمایشی و حضور نحس و نجس رژیم صهیونیستی در خلیج‌فارس نمایشی بوده و جز ایجاد ناپایداری، امنیتی را حاصل نخواهد داشت.



فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قویاً به رهبران و تصمیم‌گیرندگان کشورهای حوزه خلیج‌فارس و غرب آسیا توصیه می‌کنیم در سیاستهای امنیتی و منطقه‌ای خود تجدیدنظر کنند و از ایجاد ائتلاف‌های نامبارک با رژیم‌های جعلی و کشورهای فرامنطقه‌ای که دشمن جهان اسلام بوده جلوگیری کنند چرا که امنیت در منطقه قطعاً با حضور کشورهای منطقه به دست می‌آید.



صباحی‌فرد گفت: فرزندان ملت در نیروی پدافند هوایی ارتش با پشتیبانی مردم و همچنین هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای همواره به پیشرفت و خودکفایی در عرصه‌های دفاعی و حفظ اقتدار ملی و تأمین امنیت و آرامش پایدار ملت بزرگ ایران متعهد است و مثل همیشه دشمنان قسم خورده خود را مأیوس کرده و خواهد کرد.
کد N2236736

وبگردی