آفتاب

پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآمد

پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآمد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از جدید ترین پهپادهای خود به نام مبین را در نمایشگاه هوایی روسیه نمایش داد.

نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه به نام ماکس-۲۰۱۹ با حضور ایران و ۱۶ کشور دیگر در روسیه از امروز سه شنبه در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو به مدت پنج روز آغاز به کار کرد.

برخی رسانه ها در ایران به اشتباه اعلام کرده بودند که جدیدترین موشک کروز ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام «مبین» در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه (ماکس۲۰۱۹) به نمایش درآمده است.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران دراین نمایشگاه پهپاد نظامی مبین را به عنوان یکی از جدیدترین محصولات خود نمایش داد.

این پهپاد که سه متر طول و ۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد، می تواند ۱۲۰ کیلوگرم تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز مامورت را با خود حمل کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط غرفه ایران در نمایشگاه نظامی روسیه مبین می تواند تا ارتفاع ۴۵ هزار پایی بالا برود و ۴۵ دقیقه به صورت مداوم تا سرعت ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

این پهپاد ایرانی با توجه به توانایی پرواز در ارتفاع پایین و سطح مقطع راداری بسیار کم، از قابلیت رادارگریزی نیز برخوردار است.

در نمایشگاه امسال بیش از ۳۴۰ شرکت از کشورهای مختلف شرکت می کنند و آخرین دستاورهایی هوایی و فضایی خودرا به نمایش خواهند گذاشت.

نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم بین طراح‌های روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است.    

در نمایشگاه امسال، هیات ایرانی به ریاست امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران شرکت دارد.
کد N2235241

وبگردی