آفتاب

جزییات افتتاح ۹ طرح آبی و برقی تا انتهای سال جاری

جزییات افتتاح ۹ طرح آبی و برقی تا انتهای سال جاری

آخرین اخبار حاکی است تا پایان سال جاری ۲۲۷ پروژه آبی و برقی به ارزش ۳۳هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان افتتاح و سه پروژه نیز به ارزش ۴۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.



به گزارش ایسنا، جمعیت تحت پوشش آب شهری در ابتدای انقلاب اسلامی ۷۴.۶ درصد بود که این میزان در ابتدای دولت یازدهم به ۹۹.۰۹ و در ابتدای دولت دوازدهم به ۹۹.۲۳ درصد رسید.

تعداد مشترکین آب شهری نیز در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۷۰۰ فقره بوده است که این میزان تا پایان سال ۱۳۹۷ به ۱۶ هزار و ۶۸۴، در ابتدای دولت یازدهم به ۱۴ هزار و ۳۸۶ و در ابتدای دولت دوازدهم به ۱۵ هزار و ۷۱۹ فقره رسید. تعداد تصفیه‌خانه‌های آب شهری در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۷ عدد بود، در حالی که تعداد این تصفیه‌خانه‌ها در پایان سال ۱۳۹۷ به ۱۴۰ در ابتدای دولت یازدهم به ۱۲۴ و در ابتدای دولت دوازدهم به ۱۳۳ عدد رسید.

جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری در حالی در ابتدای انقلاب اسلامی ۸.۵ درصد بود که این میزان در پایان سال ۱۳۹۷ با رشد چشمگیری به ۵۰.۸ درصد رسیده است. همچنین تعداد مشترکین فاضلاب شهری از ۲۸۰ نفر در ابتدای انقلاب به ۷۶۰۱ نفر رسید.

تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری هم چهار واحد بود که در پایان سال ۱۳۹۷ به ۲۲۳ واحد رسید. تعداد مشترکین آب روستایی در ابتدای انقلاب اسلامی ۶۰۰ فقره بود که این میزان تا سال ۱۳۹۷ به ۵۷۳۹ فقره رسید.

بهره‌برداری از ۱۷۸ سد تا پایان سال ۹۷

آمارها حاکی از آن است که در ابتدای انقلاب اسلامی از ۱۹ سد ملی بهره‌برداری شده بود که این میزان در پایان سال ۱۳۹۷ به ۱۷۸ عدد رسید همچنین در ابتدای دولت یازدهم ۱۴۴ سد ملی و در ابتدای دولت دوازدهم ۱۶۹ سد ملی بهره‌برداری شد. همچنین سد مخازن سدهای ملی بهره‌برداری شده در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۳ هزار و۴۰۴ میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان سال ۱۳۹۷ به ۵۲ هزار و ۳۰۶ مترمکعب رسید.

ظرفیت نصب نیروگاه‌های برق آبی در ابتدای انقلاب اسلامی، ۱۸۰۴ مگاوات بود که این میزان در ابتدای دولت یازدهم به ۱۰ هزار و ۲۶۶ و در ابتدای دولت دوازدهم به ۱۱ هزار و ۵۷۹ مگاوات رسید. ظرفیت این نیروگاه‌ها در پایان سال ۱۳۹۷، ۱۲ هزار و ۲۳۶ مگاوات بود.

تا پایان سال ۹۸ چه طرح‌هایی افتتاح خواهد شد؟

طبق آخرین اخبار ۹ طرح تا پایان سال ۱۳۹۸ قابل افتتاح است که طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در استان‌های مرزی (۴۳۰۰ هکتار) در دو استان به ارزش ۶۲۴ میلیارد تومان، سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی (درصد + ۲۶ هزار و ۱۵ هکتار) در ۹ استان به ارزش ۲۴۰۱ میلیارد تومان نیروگاه‌های حرارتی (۳۰۲۲ مگاوات) در ۱۳ استان به ارزش ۲۰ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان، نیروگاه تجدیدپذیر (۲۷۸ مگاوات) در ۱۲ استان به ارزش ۳۱۷۴ میلیارد تومان، پست‌ها و خطوط انتقال برق در ۲۶ استان به ارزش ۲۵۳۷ میلیارد تومان جزو این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

همچنین آبرسانی روستایی (۱۱۲۴ روستا + جمعیت تحت پوشش ۷۲۶ هزار نفری) در ۲۸ استان به ارزش ۸۴۵ میلیارد تومان، تصفیه‌خانه فاضلاب (جمعیت تحت پوشش دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر) در ۱۶ استان به ارزش ۱۳۶۶ میلیارد تومان، تصفیه‌خانه آب (جمعیت تحت پوشش ۳.۲۴۷ هزار نفر) در ۹ استان به ارزش ۱۴۲۲ میلیارد تومان و نمک‌زدایی (ظرفیت ۳۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز) در چهار استان به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان نیز جزو طرح‌های مذکور محسوب می‌شوند.

به طور کلی تا پایان سال ۱۳۹۸، ۲۲۷ پروژه به ارزش ۳۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد اما تا پایان سال ۱۳۹۸، ۲۲ پروژه به ارزش ۴۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد که شامل نیروگاه‌های حرارتی (۵۷۰۴ مگاوات) در ۸ استان به ارزش ۴۲ هزار میلیارد تومان، تصفیه‌خانه فاضلاب (به ظرفیت ۳۴۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز) در پنج استان به ۱۳۱۲ میلیارد تومان و تصفیه‌خانه آب (به ظرفیت ۱۴۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز) در سه استان به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.
کد N2233971

وبگردی