آفتاب
رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد

توافق رهبران گروه ۷ برای بازکردن باب مذاکرات جدید با ایران

توافق رهبران گروه ۷ برای بازکردن باب مذاکرات جدید با ایران

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به توافق رهبران گروه ۷ با هدف رفع تنش ها و باز کردن باب مذاکرات جدید با تهران گفت که رهبران گروه هفت در مورد آنچه می خواستند به طور مشترک به ایران اعلام کنند ؛ به توافق رسیدند.

«امانوئل مکرون» روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ال.سی.ای" افزود: رهبران گروه ۷  با هدف رفع تنش ها و باز کردن باب مذاکرات جدید با تهران مشترکا" توافق کردند.

مکرون گفت که "همه می خواهند از بروز درگیری در مورد ایران اجتناب کنند، دونالد ترامپ در این مورد کاملا شفاف بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با " ابه شینزو " نخست وزیر ژاپن از نزدیکی (تماس) کشورهای فرانسه و ژاپن با ایران حمایت کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه مشترک گروه ۷ در مورد تماس مکرون با ایران به نیابت از این گروه را تائید می کنید؟ گفت: نه. بحثی در این مورد نکرده ام.

وی با حمایت از تماس فرانسه و ژاپن با ایران گفت:  اگر می خواهند ، مذاکره کنند می توانند گفت و گو کنند.

در همین حال خبرنگار رویترز در کاخ سفید در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که ترامپ گفته است که مانع مذاکرات کسی با ایران نخواهد شد .

پیش از این رسانه های ژاپنی گزارش داده بودند که شینزو آبه نخست وزیر این کشور در جریان نشست گروه هفت در فرانسه بر عزم توکیو برای ادامه تلاش های دیپلماتیک درباره ایران تاکید کرده است.

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه ۷» روز گذشته (شنبه) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.

ریاست اجلاس «گروه ۷» را که از ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.
کد N2233572

وبگردی