آفتاب

ما را تحریم می‌کنند چون در جوار مرزهای اسرائیل هستیم

ما را تحریم می‌کنند چون در جوار مرزهای اسرائیل هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: زمانی ما را تحریم می‌کردند به این دلیل که سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی را تعطیل کرده بودیم اما الان ما را تحریم می‌کنند زیرا ما در جوار مرزهای رژیم صهیونیستی هستیم و دیگران از ما الگوبرداری می‌کنند و مقابل دشمن می‌ایستند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، گفت: زمانی که انقلاب به وقوع پیوست شرق تحت رهبری کمونیست و غرب تحت رهبری امپریالیست بود و همه کشورها زیر چتر حمایتی یکی از این دو بلوک بودند، اما انقلاب اسلامی با ندای حق‌طلبانه امام خمینی (ره) قطب جدیدی ایجاد کرد که مقابل هر دوی اینها ایستاد و بر پایه اصول دین حاکم بود. این گفتمان جدید ابرقدرت‌های جهان را به چالش کشید.

وی با بیان این‌که ابرقدرت‌ها نمی‌توانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند و براین اساس اقدام به توطئه‌چینی، تحریک قومیت‌ها و تحمیل جنگ کردند، افزود: هر کدام از اینها به تنهایی برای براندازی یک انقلاب کافی بود، اما انقلاب اسلامی با وجود تمامی این توطئه‌ها تثبیت شد و رشد کرد. این در حالی است که خیلی‌ها آرزو داشتند انقلاب ما به ۴۰ سال نرسد.

نصیرزاده با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری یادآور شد: ایشان در این بیانیه جوانان را خطاب قرار دادند زیرا آینده متعلق به جوانان است و ظرفیت اصلی کشور را آنها تشکیل می‌دهند. ایشان در این بیانیه می‌خواستند بگویند انقلاب با چه مشکلات و سختی‌هایی به اینجا رسیده است و جوانان باید بدانند در مسیر آینده انقلاب باز هم چالش‌هایی را با استکبار خواهیم داشت اگرچه این چالش‌ها متفاوت خواهد بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: زمانی ما را تحریم می‌کردند به این دلیل که سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی را تعطیل کرده بودیم اما الان ما را تحریم می‌کنند زیرا ما در جوار مرزهای رژیم صهیونیستی هستیم و دیگران از ما الگوبرداری می‌کنند و مقابل دشمن می‌ایستند. اگر زمانی در زمینه‌ سلاح متکی بودیم امروز چالش استکبار این است که چرا سلاح صادر می‌کنیم.

نصیرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی آمریکا با استخدام چند جاسوس و خود فروخته فکر می‌کرد می‌تواند اقدام به براندازی انقلاب کند اما نتوانست. آنها امروز برای متوقف کردن ما به دنبال ائتلاف جهانی علیه ایران هستند و خیلی‌ها تردید دارند که در ائتلاف شرکت‌ کنند یا خیر زیرا به موفقیت آن اطمینان ندارند.

وی یادآور شد: اگر جوانان جامعه هدف بیانیه گام دوم هستند باید بدانند که جامعه هدف حملات دشمن هم هستند لذا باید هوشیار باشند و سوادشان را بالا ببرند. امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و حمله به سنت‌ها و اعتقادات به دنبال تضعیف جامعه ماست و به دنبال از بین بردن سبک زندگی اسلامی است اگر ما در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادیم و به سبک زندگی سنت‌ها و باورهای خود برگشتیم این مشکل را حل خواهیم کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به سفر اخیر فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه به ایران اشاره کرد و گفت: فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه می‌گفت که کل نیروی هوایی کشور ۱۲۰۰ نفر هستند او گفت من صنایع دفاعی شما را دیدم و حالا می‌فهمم که آمریکا از شما وحشت دارد و می‌ترسد. او گفت که انقلاب نیکاراگوئه ۱۵ سال به دست غیرانقلابی‌ها افتاد و به انحراف کشیده شد اما ایران ۴۰ سال ثابت قدم مانده و آرمان‌های انقلاب ایران پابرجاست.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم نیک‌بخش حبیبی نیز در همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اظهاراتی راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی دفتر معماری، قدرت هوایی، تشکیل مرکز آینده پژوهی هوا، فضا، کاهش هزینه‌های درون‌سازمانی، تشکیل یگان‌های نوین و اختصاص یک پایگاه مستقل به پهپاد و استفاده از ظرفیت‌های بومی و ملی را از جمله اقدامات این مرکز عنوان کرد.
کد N2230195

وبگردی