آفتاب

سود حاصل از جوجه کشی بلدرچین

سود حاصل از جوجه کشی بلدرچین

در بین پرندگان یکی از پرسود ترین و زود بازده ترین پرنده ها ، بلدرچین می باشد.

دوره جوجه کشی از بلدرچین فقط 17 روز است، همچنین این پرنده در عرض 50 روز بالغ شده و آماده کشتار و یا تخم گذاری می شود. در مقایسه با مرغ، این دوره بسیار کوتاهتر می باشد. شایان ذکر است که گوشت بلدرچین قیمت بیشتری نسبت به گوشت مرغ دارد. زیرا گوشت و حتی تخم این پرنده ، به لحاظ ارزش و منابع غذایی مفید ، با ارزش تر از گوشت و تخم مرغ می باشد. ناگفته نماند که بلدرچین ماده در طول هر هفته به طور معمول 4 الی 5 عدد تخم می گذارد. در حالی که این عدد در بین مرغ های ماده 2 و نهایتا 3 عدد می باشد. دوره پروار کوتاه ، ارزش غذایی بالا و مفید ، کم هزینه بودن و مقاومت بدنی بالا در برابر بیماری ها در کنار بازگشت زود هنگام سرمایه باعث شده که پرورش بلدرچین ، توجه قشر وسیعی از جامعه را به خود جذب کند. هم اکنون افراد زیادی در این زمینه با بهره گیری از دستگاه جوجه کشی مشغول به کسب درامد می باشند. در زمینه پرورش بلدرچین نباید بی گدار به آب زد، پرورش دهنده در این زمینه در ابتدا باید هدف خود را مشخص و بر اساس یک برنامه صحیح و اصولی کار پرورش بلدرچین را آغاز نماید. در غیر اینصورت نتایج رضایت بخشی حاصل نخواهد شد. بلدرچین را می توان برای اهداف مختلفی پرورش داد. یکی از سریعترین و کم هزینه ترین این روش ها جوجه کشی از بلدرچین می باشد. در این نوشتار به بحث در رابطه با سود جوجه کشی از بلدرچین پرداخته ایم.


جوجه کشی از بلدرچین




همان طور که ذکر شد ، دوره جوجه کشی از بلدرچین ، 17 روز تمام می باشد. جوجه کشی از بلدرچین به دو روش طبیعی و مصنوعی امکان پذیر است. اما در روش مصنوعی به جای استفاده از بلدرچین ماده از یک مرغ ماده جثه ریز استفاده می شود. زیرا بلدچین ها به ندرت کرچ می شوند. از آنجایی که در امر پرورش بلدرچین روش طبیعی محدودیت های زیادی دارد ، برای جوجه کشی بلدرچین از انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و یا صنعتی استفاده می شود. از طریق ماشین جوجه کشی تمامی شرایط لازم برای هچ شدن تخم ها آماده میگردد تا نطفه ها در درون تخم رشد و تبدیل به جوجه شوند. با توجه به اینکه ظرفیت تولید در ماشین های جوجه کشی بسیار بیشتر از روش طبیعی است، بهره گرفتن از دستگاه در این زمینه ، سود حاصل از پرورش بلدرچین را می تواند بسیار افزایش بدهد.


آیا جوجه کشی از بلدرچین سود آور است؟


دقت داشته باشید که در ابتدا شما باید بازار هدف خود را شناخته و اطلاعات جامع به دست آورده باشید. در غیر اینصورت امر فروش و جوجه کشی از بلدرچین می تواند با شکست رو به رو شود. بعد از شناخت بازار هدف و کسب اطلاعات بیشتر ، اقدام به تهیه تخم نطفه دار و سپس دستگاه جوجه کشی نمایید. انتخاب و خرید تخم نطفه دار نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در مرحله اول تخم نطفه دار باید سالم و تازه باشد تا بتوان از آن جوجه کشی نمود. در این زمینه توصیه می شود به مراکز معتبر و مزراع پرورش گله های مولد بلدرچین به صورت حضوری مراجعه نمایید.


برای جوجه کشی در ابتدا باید دستگاه جوجه کشی بلدرچین با کیفیت خرید کنید. لازم به ذکر است که جوجه کشی امری بسیار حساس بوده و دستگاه جوجه کشی باید مجهز به بهترین قطعات باشد تا راندمان مطلوب از آن کسب شود. در دستگاه های جوجه کشی مواردی همچون نوع سنسور، جنس بدنه ، شانه ها ، سیستم تهویه ، موتور چرخشی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. در این زمینه به هچ عنوان نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.


پرورش بلدرچین در کل شامل هزینه های اولیه و هزینه های جاری می باشد. هزینه اولیه مربوط به هزینه مکان نگه داری ، تجهیزات مربوطه همچون قفس ، وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... می باشد. این هزینه ها بسته به بودجه در نظر گرفته شده برای هر شخص می تواند متغیر باشد. اگر قصد پرورش گله گوشتی دارید ، باید محلی برای کشتار و بسته بندی آن در نظر بگیرید. هزینه های جاری نیز شامل دان و خوراک ، هزینه آب و برق و ... می باشد. بیشتر پرورش دهندگان بلدرچین ها را برای هر دو اهداف مولد و گوشتی پرورش می دهند. بدین معنی که بخشی از گله بعنوان گله مولد و تخم گذار برای فروش تخم ها و همچنین تهیه تخم های نطفه دار برای جوجه کشی ، و بخش دیگر نیز برای گله گوشتی در نظر گرفته می شود. در اینصورت می توان از یک طرف تخم معمولی و یا نطفه دار بلدرچین به فروش رساند و از طرف دیگر با فروش گوشت بلدرچین به سود قابل توجهی دست پیدا کرد.


شروع پرورش بلدرچین




برای شروع بلدرچین چندین گزینه وجود دارد. بعنوان مثال می توانید در ابتدا تعدادی بلدرچین بالغ خرید نموده و سپس از آنها نگه داری نمایید. بلدرچین های بالغ برای شما شروع به تخم گذاری نموده و شما می توانید هم برای فروش تخم و هم جوجه کشی از این تخم ها استفاده نمایید. البته به شرطی می توانید از تخم ها جوجه کشی نمایید که تخم ها بارور شده باشند.


روش بعدی خرید جوجه های یک روزه و پرورش آنها می باشد. در این روش نیز پرورش دهنده می تواند بسته به نیاز و توان ، تعدادی جوحه یک روزه بلدرچین خرید کند و سپس آنها را پرورش دهد. دوره پرورش بلدرچین ها کوتاه و در حد 50 روز می باشد. بعد از این مدت نیز می توان از بلدرچین های بالغ شده بر اساس اهداف تعیین شده (مولد و یا گوشتی) استفاد نمود.


روش دیگری خرید تخم نطفه دار بلدرچین و دستگاه جوجه کشی می باشد. در امر پرورش بلدرچین برای توسعه گله ، پرورش دهنده نیاز به دستگاه جوجه کشی دارد و روش طبیعی در این کار پاسخگو نخواهد بود. اگر در ظرفیت های بالا می خواهید از بلدرچین جوجه کشی انجام دهید ، حتما نیاز به دستگاه جوجه کشی صنعتی خواهید داشت. در این روش نیز پرورش دهنده می تواند پس از جوجه کشی ، جوجه های تازه متولد شده را در بازار مربوطه به فروش برساند و یا برای اهداف گوشتی و تخم گذار پرورش دهد.


نتیجه گیری


پرورش بلدرچین در صورت رعایت اصول صحیح مدیریتی و شناخت بازار هدف می تواند به زمینه یک کسب و کار پر رونق تبدیل شود. در حال حاضر افراد زیادی در این زمینه فعال و مشغول به کسب درامد می باشند. نیاز به مواد غذایی با ارزش در طی سالیان اخیر باعث شده ، گوشت و تخم پرنده بلدرچین جایگاه ویژه ای در بین اقشار مختلف جامعه پیدا کند. از این رو این شاخه از دامپروری و پرورش طیور هر روز در حال گسترش و توسعه می باشد. یکی از مؤثرترین ابزارها در زمینه کسب موفقیت در امر پرورش بلدرچین ها ، استفاده از دستگاه جوجه کشی می باشد. توصیه میشود در این زمینه بیشتر احتیاط به خرج دهید. زیرا درصد زیادی از موفقیت شما در این زمینه بستگی به کیفیت دستگاه جوجه کشی دارد. شرکت اندیشه سبز یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی در داخل کشور است. این مجموعه با شناخت مشکلات سایر دستگاه ها و با به کار گیری قطعات بسیار با کیفیت ، هم اکنون پیشرفته ترین دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی را تولید و به فروش می رساند. اندیشه سبز برای افرادی که به دنبال دستگاه جوجه کشی ارزان و حرفه ای می باشند ، انواع دستگاه جوجه کشی حرفه ای نیز تولید می کند. این دستگاه ها قادر به جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و اهلی می باشند. قطعات به کار رفته در این دستگاه ها در هیچ نمونه داخلی به کار نرفته و قابل مقایسه با برند های معتبر جهانی است. راندمان بالا در تبدیل تخم نطفه دار به جوجه ، از قابلیت اصلی این دستگاه ها می باشد. برای دریافت مشاوره و خرید دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز با شماره 09144485590 تماس حاصل فرمائید.
کد N2229618

وبگردی