آفتاب

انواع رطوبت ساز التراسونیک

انواع رطوبت ساز التراسونیک

دستگاه های رطوبت ساز و مه پاش یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف می باشند.

از پر مصرف ترین این دستگاه ها می توان به رطوبت سازهای التراسونیک اشاره نمود. رطوبت ساز التراسونیک در سایزهای مختلف طراحی می شوند که هر کدام توان مشخصی در زمینه تولید مه دارند. به این دستگاه ها بخار ساز سرد نیز گفته می شود. اساس عملکرد این سیستم ها بر پایه ارتعاشات و امواج می باشد. موج حاصل از این دستگاه دارای فرکانس بالایی بوده که از محدوده شنوایی انسان خارج است. به این امواج ، فراصوت یا آلتراساوند (Ultrasound) گفته می شود. علت نامگذاری این رطوبت سازها نیز به همین دلیل می باشد. در رطوبت ساز التراسونیک از پیزوسرامیک هایی برای ایجاد این ارتعاشات استفاده می شود. بسته به ظرفیت و حجم مخزن ، دستگاه التراسونیک می تواند یک یا چندین پیزسرامیک داشته باشد. این پیزوها با ایجاد فشار به ساختار مولکولی آب ، باعث تغیر فاز آب می شوند. در نتیجه این امر ، آب مایع تبدیل به بخار شده و از خروجی رطوبت ساز التراسونیک به بیرون انتقال می یابد. لازم به ذکر است که در این دستگاه ها ، رطوبت به صورت آنی تولید و به آسانی جذب هوا می شود.

موارد کاربرد رطوبت ساز التراسونیک


رطوبت ساز التراسونیک از جمله بخار سازهای سرد می باشد. زیرا مه حاصل از این دستگاه دمای پایینی دارد. با این حال از این دستگاه استفاده وسیعی میشود. بعنوان مثال از سیستم رطوبت ساز التراسونیک در دستگاه های بخور سرد خانگی استفاده می گردد. دستگاه بخور با ایجاد مه سرد ، رطوبت نسبی محیط را افزایش داده و همچنین دمای آن را کاهش می دهد. استفاده از این دستگاه باعث خنک و مطبوع شدن هوای محیط در روزهای گرم می شود. در مناطق گرم و خشک استفاده از دستگاه بخور سرد برای ایجاد فضایی با طراوت در منزل و محیط کار بسیار متداول می باشد.

توزیع رطوبت در رطوبت سازهای التراسونیک به صورت یکنواخت می باشد. از این رو از این دستگاه برای آبیاری و کشت محصولات در انواع گلخانه های پرورش گل و گیاه ، محصولات کشاورزی ، پرورش قارچ و کاشت هیدروپونیک استفاده می شود.

استفاده از رطوبت ساز التراسونیک در سردخانه های میوه و فروشگاه های سبزی باعث حفظ رطوبت و ماندگاری بیشتر میوه جات و سبزیجات می شود. در اثر رطوبت این دستگاه ، میوه ها تازگی و طعم و مزه خود را به مدت طولانی حفظ می کنند.

در صنعت نساجی و کارخانجات نخ ریسی برای از بین بردن الکتریسیته ساکن در بین الیاف پارچه ها از رطوبت ساز التراسونیک استتفاده می شود. زیرا بخار سرد رطوبت ساز التراسونیک با جذب مواد شناور ، دفع بارهای الکتریکی و ایجاد رطوبت مناسب، هوای محیط را برای امر برش و دوخت پارچه در این صنعت تسهیل می بخشد.

در چاپخانه ها نیز به دلیل عملکرد دستگاه های چاپ، گرمای زیادی ایجاد می شود. در صورتی که میزان رطوبت هوای محل چاپخانه پایین باشد ، علاوه بر انتشار بوهای نامطبوع ، عمر مفید قطعات دستگاه های چاپ نیز کاهش می یابد. از این رو در این مکان ها برای حفظ رطوبت و افزایش عمر قطعات دستگاه از رطوبت ساز التراسونیک استفاده میشود.

همچنین در صنایع سنگ شکنی و سنگ بری در اثر برش و جابجایی قطعات سنگی ، گرد و غبار زیادی تولید می شود. این گرد و غبار برای اپراتور ماشین آلات محل مربوطه و افراد شاغل در آنجا بسیار مضر می باشد و باعث به وجود آمدن مشکلات تنفسی فراوانی می گردد. در این مشاغل از رطوبت ساز التراسونیک برای رفع گرد و غبار موجود در هوا استفاده می شود.

یکی دیگر از موارد پر کاربرد رطوبت ساز التراسونیک در صنعت الکترونیک می باشد. لازم به ذکر است که الکتریسیته ایستاتیک برای قطعات الکترونیکی بسیار مضر می باشد. در این صنعت نیز برای تنظیم دقیق دما ، کنترل رطوبت و دفع الکتریسیته ساکن از رطوبت ساز التراسونیک استفاده می شود.

رطوبت سازهای التراسونیک در صنایعی دیگری همچون ، کارخانه های دخانیات ، بسته بندی مواد غذایی ، آزمایشگاه ها و ... نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع رطوبت ساز التراسونیک



رطوبت سازهای التراسونیک بر اساس ظرفیت مخزن و تعداد پیزوسرامیک ها در انواع مدل های 200، 400، ... و 8300 تولید می شوند. هر چقدر حجم مخزن و تعداد پیزوها بیشتر باشد ، توان رطوبت دهی دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. از التراسونیک های کوچک برای فضاهای کوچک و از التراسونیک های بزرگ برای محیط های بزرگ و صنعتی استفاده می شود. مخزن دستگاه های بزرگتر قابلیت وصل شدن مستقیم به آب شهری و لوله کشی شده را دارند. در دستگاه های کوچک نیز مخزن آن دستی پر میگردد. شایان ذکر است که آب در حالت معمولی دارای املاح و ناخالصی های زیادی است و در نتیجه این امر آهک موجود در آن می تواند بر کارکرد پیزوها تأثیر منفی داشته باشد. در این صورت سطح آهک بسته آنها باید در هر دوره تمیز شود. پیشنهاد میشود به هنگام استفاده از این دستگاه ها از آب مقطر و یا آب تصفیه شده استفاده نمایید.

معرفی رطوبت ساز التراسونیک ساخت اندیشه سبز

شرکت اندیشه سبز مفتخر به فعالیت در امر تولید تجهیزات صنعتی با سابقه درخشان 26 ساله می باشد. طراحی اصولی ، مشتری مداری ، تنوع محصولات ، تکنولوژی به روز و عرضه سریع محصولات باعث شده تجهیزات رطوبت ساز اندیشه سبز در بازار داخلی و خارجی نهایت رضایت را برای مشتریان به ارمغان آورد. اندیشه سبز به عنوان یکی از واحدهای پیشرو در عرصه صنعت، انواع رطوبت ساز التراسونک ، مه پاش دیسکی و پروانه ای و مه پاش نازلی نیز طراحی و تولید می کند. تجهیزات رطوبت ساز و مه پاش ساخت اندیشه سبز منطبق بر استانداردهای ملی ایران و استاندارد های جهانی همچون ایزو 9001 و ce اروپا می باشند. این دستگاه ها علاوه بر دوام بالا، بازدهی قابل توجهی در تولید رطوبت از خود به نمایش می گذارند. این محصولات از 12 ماه ضمانت نامه معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش نیز برخوردار می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان لطفا با شماره تماس 09144485590 ارتباط برقرار نمایید.






کد N2229617

وبگردی