آفتاب

مردم تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند

مردم تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند

معاون حقوقی قوه قضاییه اظهار کرد: مردم تحمل گرسنگی را دارند اما تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند .

به گزارش ایلنا، حجت السلام محمد مصدق در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار، با بیان اینکه نگاه عمومی به قوه قضاییه به دلیل اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی فرزندی از فرزندان دستگاه قضایی سکان هدایت این قوه را بر عهده دارد تغییر کرده است خاطر نشان کرد: این تغییر باور و امید مردم باید مستمر باشد.

مصدق با اشاره به اینکه انتظارات مردم از دستگاه قضایی بسیار زیاد است افزود: مردم انتظار دارند رییس قوه قضاییه که بیش از ۳ دهه از عمر خود را در دستگاه قضایی سپری کرده است، مشکلات قضایی را حل کند .

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: همه مردم نیازمند امنیت، اجرای عدالت و معیشت خوب هستند و متولیان و حکومت باید بکوشند امنیت، آرامش، زمینه اجرای عدالت، ارزانی و معیشت خوب را فراهم کنند .

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد و اکنون مردم احساس می کنند از آرمان های نظام و انقلاب دور می شویم، گفت: اگر بنا بود موافقت اصولی و وام های کلان به عده خاصی داده شود شاه نیز می توانست مدیریت کند، امام آمد تا امورات مردم دست خودشان باشد و همه مردم از امکانات کشورشان بهره مند شود .

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اقتصادی، فساد اجتماعی و فساد سیاسی یکی از برنامه های اساسی و اصلی قوه قضاییه است تصریح کرد: قوه قضاییه به همان اندازه که به مبارزه با مفسدان برخاسته حامی سرمایه گذاران و سرمایه گذاری سالم نیز است.

معاون حقوقی قوه قضاییه با اعلام اینکه مردم تحمل گرسنگی را دارند اما تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند، تصریح کرد: خون هایی که مردم به پای نظام و انقلاب داده اند باید ثمر داشته باشد ولی گاهی احساس می شود اینگونه نیست .

مصدق با ذکر اینکه ما مسئولان خودمان را باید خادم مردم فرض کنیم، ادامه داد: باید خداوند را شاکر باشیم که این نعمت را به ما ارزانی داشته است تا بتوانیم مشکلی را از مردم حل کنیم و تا زمانی که تفکر خادم بودن در مسئولان نباشد مشکلات حل نخواهد شد .

وی با تأکید بر اینکه نیاز به بازنگری جدی در قوانین وجود دارد، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای مبنی بر تنقیح قوانین از سوی ۳ معاون حقوقی ۳ قوه امضاء شده و کار آن جهت بازنگری قوانین آغاز شده است .

معاون حقوقی قوه قضاییه در ادامه جلسه با اشاره به تحول قضایی در قوه قضاییه یادآور شد: ۳۵۰ نفر از نخبگان علمی، دانشگاهی، وکلا و قضات عالی رتبه کشور در قالب ۴۰ کارگروه تخصصی موضوع تحول قضایی در قوه قضاییه را از ابعاد مختلف برسی می کنند .

وی با بیان اینکه ریاست قوه قضاییه اعلام کرده که موضوع شوراهای حل اختلاف باید هدف اصلی خود را دنبال کند، یادآور شد: هدف در شوراهای حل اختلاف باید صلح و سازش باشد نه رای دادن، این موضوع باید نهادیه شود و هر هزینه ای هم داشته باشد قوه قضاییه پرداخت می کند.
کد N2229094

وبگردی