آفتاب

پلمپ خانه مسکونی با تخلیه یک کامیون سنگ، کار دست شهردار کاشمر داد

پلمپ خانه مسکونی با تخلیه یک کامیون سنگ، کار دست شهردار کاشمر داد

فارس نوشت: پس از اقدام نامتعارف شهرداری کاشمر در پلمپ یک واحد مسکونی با تخلیه یک کامیون سنگ، دادستان عمومی و انقلاب و نیز رئیس شورای شهر کاشمر خواستار ارائه توضیحات از شهرداری در این زمینه شدند.

پس از انتشار تصاویری از منزل یک شهروند کاشمری و توضیحات مالک آن مبنی بر اینکه شهرداری پس از پلمپ درب خانه، اقدام به تخلیه سنگ در داخل حیاط کرده است، منجر به‌ عکس‌العمل و اقداماتی از سوی دادستان و نیز رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر شد.


تخلیه سنگ اقدامی نامتعارف بود


دادستان عمومی و انقلاب کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه پس از انتشار تصاویر مربوط به تخلیه سنگ در حیاط یک‌منزل در شهر کاشمر، صاحب‌منزل با حضور در دادستانی به بیان شرح مراجعه پرداخته است، گفت: اگرچه به لحاظ قانونی جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به شهرداری واگذارشده است، اما قانون نحوه جلوگیری از مشخص نکرده است.


غلامرضا طالعی با تأکید بر اینکه اقدام شهرداری در تخلیه سنگ در داخل حیاط این خانه در حقیقت یک اقدام نامتعارف است که تاکنون مشابه آن در این شهرستان انجام‌نشده است، ابراز کرد: در راستای رسیدگی به این موضوع از شهرداری خواسته‌شده است که علاوه بر تخلیه منزل از سنگ‌های ریخته شده، باید در خصوص این اقدام توضیح دهد.




شهردار کاشمر مدعی است اقدامی خارج از عرف انجام نداده است


اگرچه دادستان عمومی و انقلاب کاشمر، رئیس شورای شهر و دو عضو موافق و مخالف حضور شهردار کاشمر این اقدام شهرداری را مبنی بر تخلیه سنگ در داخل حیاط منزل نامتعارف و بی‌سلیقگی شهردار می‌دانند، اما جعفر سلیمانی شهردار کاشمر مدعی است که اقدامی خارج از عرف در برابر تخلفات ساختمانی انجام نداده است.


وی بابیان اینکه شهرداری در راستای تدابیر بازدارنده در مقابل بنایی که به‌صورت غیرمجاز و بدون رعایت قوانین ساختمان‌سازی و رعایت آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساخته‌شده و چندین بار رأی تخریب برایش صادرشده است و به‌منظور جلوگیری از ادامه تخلف، یک کامیون سنگ ریخته است خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز این ملک به‌صورت غیراصولی شروع‌شده و پرونده‌اش چندین مرتبه در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم مهروموم گرفته اما مالک برخلاف خود اصرار دارد به‌طوری‌که پلمپ و مهروموم را شکسته و موانع بتنی گذاشته‌شده در مقابل ملک را جابه‌جا کرده است.


شهردار کاشمر ادامه داد: سازنده این بنا حتی پس‌ازاین که رأی تخریب صادر شد بازهم به‌صورت خلاف به کار خود ادامه داد و آن را به مرحله‌ای رساند که بتواند با تکمیل بنا و استقرار در آن امکان تخریب را ناممکن سازد.


سلیمانی بابیان اینکه تاکنون کسی در این بنا سکونت نداشته  اما مالک، ساعت دونیمه شب مقداری وسایل ازجمله تعدادی فرش را  به ملک منتقل کرده است افزود: این فرد بنای غیراستاندارد و متزلزلی ساخته و قصد دارد خانواده‌ای را در آن ساکن کند ازاین‌رو اداره گشت ساختمان شهرداری در راستای انجام اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده و جلوگیری از تداوم تخلف و  انسداد عملیات ساخت، اقدام به تخلیه سنگ در این مکان کرد تا با سیر مسیر قانونی پرونده، رأی تخریب اجرا شود.


کد N2228475

وبگردی