آفتاب

موسوی: حداقل‌ها نباشد، مربی حرفه‌ای ‌مثل استراماچونی زود از کوره در می‌رود

موسوی: حداقل‌ها نباشد، مربی حرفه‌ای ‌مثل استراماچونی زود از کوره در می‌رود

مهاجم سابق استقلال مشخص شدن تاریخ شروع لیگ را به فال نیک می‌گیردو امیدواراست امسال لیگ پویایی باشد.



به گزارش ایلنا، علی موسوی مهاجم سابق استقلال معتقد است استراماچونی از یک کشور صاحب فوتبال به ایران آمده و باید بستر را برای فعالیت او آماده کرد و حداقل‌ها را در اختیارش گذاشت تا بتواند روی کارش تمرکز کند در غیر این صورت مربی حرفه‌ای ‌و درجه‌یک اروپایی مثل استراماچونی کارش را در کشور ما ادامه نخواهد داد و به‌راحتی استقلال را ترک خواهد کرد.

بالاخره تاریخ شروع لیگ مشخص شد. در این رابطه و تأخیری که داشتیم چه نظری دارید؟

به‌هرحال امسال در لیگ ما 2-3 تا مربی حرفه‌ای ‌هستند و با استارتی که زده‌اند و برنامه‌ریزی دقیقی که دارند وقتی بلاتکلیف باشند به شکل لیگ ما ضربه می‌زند و ابهت لیگ ما زیر سؤال می‌رود. این اتفاقات و تأخیر در لیگ و بلاتکلیفی برای چنین مربیانی قابل‌هضم نیست که برنامه‌شان را چطور تنظیم کنند اما برای ایرانی‌ها قابل‌هضم‌تر است چون سال‌ها چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند . به‌هرحال مشخص شدن تاریخ شروع لیگ را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم امسال لیگ پویایی داشته باشیم.

خبرهایی هم از استعفای احتمالی استراماچونی به گوش می‌رسد. در این مورد چه نظری دارید؟

قبل از آوردن مربی خارجی گفتم هر مربی که می‌خواهید بیاورید اول باید زیرساخت‌ها را برایش فراهم کنید. فایده ندارد که شما بهترین مربی دنیا را بیاورید اما امکانات نداشته باشد و تمرکزش به هم بریزد و نتواند با تمرکز لازم کار کند و درگیر مسائل حاشیه‌ای ‌باشد. همان موقع هم گفتم که استراماچونی از کشور صاحب فوتبال و امکانات می‌آید و اگر امکانات را در حد ابتدایی برایش فراهم نکنی زود از کوره در می‌رود چون چنین چیزهایی برای آن‌ها قابل‌هضم نیست. ایشان هم‌الان دچار همین مشکلات شده که اصلاً این معضلات و مشکلات را در ایتالیا ندیده است و متأسفانه کم‌کم دارد با فوتبال ما آشنا می‌شود و واکنش نشان می‌دهد.

فکر می‌کنید استراماچونی واقعاً استعفا بدهد؟

باید تمام چیزهای اولیه در اختیارش باشد تا آرامش داشته باشد و تمرکز بازیکن و مربی به هم نریزد. هیئت‌مدیره و مدیرعامل و مدیر تیم باید وظایف خودشان را به‌خوبی انجام بدهند تا کادرفنی و بازیکنان تمرکز روی کار فوتبال داشته باشند. من نمی‌دانم چه خبر است اما مربی حرفه‌ای ‌وقتی ببیند یک سری چیزها آزارش می‌دهد، می‌رود چون ابزار اولیه را باید در اختیارش قرار دهند. استراماچونی از کشور صاحب سبکی در فوتبال می‌آید و وقتی مربی درجه‌یک از کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا یا انگلیس می‌آوری با این امکانات سخت است که کار کنند. اگر مربی از کشورهای درجه 3 اروپایی بیاوری فرق می‌کند اما وقتی از کشور صاحب فوتبال و صاحب سبکی مثل ایتالیا مربی می‌آوری باید بستر و امکانات لازم را برای آن‌ها فراهم کنی وگرنه هرلحظه احتمال رفتن آن‌ها هست.

برخورد مدیران باشگاه با چنین مربیانی چقدر در تصمیمات آن‌ها تأثیرگذار است؟

اطراف این مربیان باید آدم‌های آگاه باشند که بدانند چنین مربیانی چه چیزهایی می‌خواهند و نباید با آدم‌های غیر فوتبالی صحبت کنند و در ارتباط باشند چون این کار به تیم و باشگاه ضربه می‌زند. مربی درجه‌یک وقتی می‌بیند آدم‌های غیر فوتبالی در رأس کار هستند سخت است که با آن‌ها حرف بزند و نیازها را مطرح کند چون آدم غیر فوتبالی اصلاً حرف مربی حرفه‌ای ‌را نمی‌فهمد.

قرعه استقلال را برای فصل جدید چطور ارزیابی می‌کنید؟

به‌هرحال در لیگ باید باهمه تیم‌ها بازی کنند. قرعه استقلال قرعه بدی نیست و استقلال می‌تواند برخلاف سال‌های قبل استارت خوبی در لیگ داشته باشد که برای تیم‌های بزرگ این مسئله خیلی مهم است تا بتوانند در کورس باشند. متأسفانه در سال‌های اخیر استقلال در نیم‌فصل دوم استارت زد که دیگر دیر شده بود و امیدوارم امسال از اول لیگ استارت خوبی داشته باشد و امتیازات را جمع کند.

دربی هم هفته چهارم برگزار خواهد شد. به نظر شما هفته چهارم برای دربی خیلی زود نیست؟

دربی هم شده مثل یکی از بازی‌های لیگ چون همه بازی‌ها سخت است و دست خود آدم هم نیست که دربی چه هفته‌ای ‌انجام شود. دربی هر هفته‌ای ‌که باشد باید بازی کنی و فرقی هم نمی‌کند کدام هفته باشد. به نظرم دربی یک بازی معمولی شده و هرچند حساسیت دارد اما مثل سابق نیست. دیر یا زود هر دو تیم باید خودشان را مهیا کنند چون دربی برای طرفداران مهم است و باید برای شادی دل هواداران نتیجه بگیرند.
کد N2227835

وبگردی