آفتاب
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد

ارائه بیش از ۶۵ هزار خدمات درمانی به حجاج ایرانی در ایام تشریق

ارائه بیش از ۶۵ هزار خدمات درمانی به حجاج ایرانی در ایام تشریق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۶۵ هزار و ۵۳۹ مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی در ایام تشریق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی حلی ساز گفت: کار درمان حجاج کشورمان در بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ۱۶ درمانگاه به خوبی در ایام تشریق (هفتم تا ۱۱ ذی الحجه) انجام گرفت و ۴۸۵ زائر نیز در بخش های اورژانس عرفات و منا بستری موقت شدند.

وی افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق بصورت ۲۴ ساعته در درمانگاهها و بیمارستان ها در  بخش های داخلی، طب، اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک و چشم در خدمت حجاج ایرانی بودند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰  زائر در درمانگاهها و مطب ها توسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند.  

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۹۷۶ ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و ۳۷۳ مورد از زائرین برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده اند.

حلی ساز  گفت: ۱۰ هزار و ۷۶۹ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوار قلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم، سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور بیش از ۱۹۹ ماموریت واحد امداد و انتقال بیمارستان برای انتقال بیماران و درخواست آمبولانس در ایام تشریق داشته ایم.  

حلی ساز به فعالیت داروخانه در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۶ نسخه در بیمارستان و ۹ هزار و ۶۶۶ نسخه در درمانگاهها پذیرش شده است.  وضعیت همه حجاج ایرانی رضایت بخش است و انشاء اله با سلامتی کامل به ایران اعزام خواهند شد.
کد N2227817

وبگردی