آفتاب

شتاب بخشی به پرداخت تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان سیل اخیر

شتاب بخشی به پرداخت تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان سیل اخیر

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از پرداخت رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به هموطنان سیل زده در ۲۱ استان کشور خبر داد.

پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا: رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه روند پرداخت تسهیلات حمایتی از هموطنان آسیب دیده در جریان سیل اخیر کشور طی هفته های گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده است، گفت: از مجموع 450 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به شعب استان­ های مختلف برای پرداخت تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر، تاکنون رقمی معادل 250 میلیارد و 870 میلیون و 900 هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین نکاتی که در جریان پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده در جریان سیل اخیر کشور وجود دارد اخذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای پرداخت آسان و در کمترین زمان ممکن به متقاضیان اخذ تسهیلات است. به طوری که گزارش عملکرد مربوط به پرداخت تسهیلات حمایتی از آسیب دیدگان سیل اخیر نشان می دهد طی روزهای سوم تا 12 مردادماه امسال یعنی به فاصله 9 روز رقمی بالغ بر 32 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

وی در عین حال با بیان اینکه شعب بانک مسکن در استان های مختلف با آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات حمایتی از این گروه در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: از مجموع اعتبار ابلاغی به مدیریت شعب 21 استان جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه امسال، بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی در میان 21 استان، پنج استان شامل لرستان، گلستان، خوزستان، مازندران و همدان بیشترین آمار اعتبار ابلاغی را داشته اند.

صالحی درباره اعتبار ابلاغ شده به استان های مختلف کشور نیز توضیح داد: استان لرستان با 144 میلیارد و 25 میلیون تومان، استان گلستان با 83 میلیارد و 250 میلیون تومان، استان خوزستان با 68 میلیارد و 720 میلیون تومان، استان مازندران با 30 میلیارد و 350 میلیون تومان و استان همدان با 27 میلیارد و 900 میلیون تومان بیشترین حجم اعتبار ابلاغی را به خود اختصاص داده اند. مطابق با گزارش های تهیه شده این استان ها در جریان سیل اخیر بیشترین میزان خسارات را نیز داشته اند.

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن همچنین استان های با بالاترین آمار پرداخت تسهیلات حمایتی در این بخش را نیز معرفی کرد و افزود: استان لرستان با 89 میلیارد و 236 میلیون تومان، استان خوزستان 27 میلیارد و 805 میلیون تومان، استان همدان با 17 میلیارد و 614 میلیون تومان، استان مرکزی با 10 میلیارد و 540 میلیون تومان و استان خراسان شمالی با 10 میلیارد و 75 میلیون تومان بیشترین میزان تسهیلات حمایتی پرداخت شده به متقاضیان را داشته اند.

وی در پایان با تاکید بر آنکه احتمال افزایش اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات حمایتی از آسیب دیدگان سیل اخیر کشور وجود دارد، گفت: مدیریت شعب مختلف بانک مسکن در استان های آسیب دیده به طور مدام و مستمر تلاش خود برای رسیدگی به پرونده های مربوط به تقاضای اخذ تسهیلات این گروه از آسیب دیدگان را انجام می دهند.


کد N2226316

وبگردی