آفتاب

از چه روش هایی برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی استفاده کنید؟

از چه روش هایی برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی استفاده کنید؟

برای بسیاری از زبان آموزان که مشغول به یادگیری زبان انگلیسی هستند، تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی اغلب همانند یک هدف دست نیافتنی احساس می شود که به سختی می توان به آن رسید. پس چگونه می توانید مهارت مکالمه انگلیسی خود را توسعه دهید؟ در اینجا به شما روش هایی را معرفی می کنیم تا بتوانید با به کار گیری آن ها در تمرینات خود، سطح مکالمه انگلیسی خود را بالا ببرید.

بسیاری از زبان آموزان به خوبی نکات گرامر زبان انگلیسی را می آموزند، اما در هنگام استفاده از این قوانین گرامری در صحبت های خود با دشواری زیادی مواجه می شوند. در واقع روش صحیح توسعه دادن و بهبود مهارت مکالمه انگلیسی این است که به میزان زیادی گوش دهید و لیسنینگ کار کنید و سپس تمرین کنید. فراموش نکنید که گوش دادن، پایه ای برای تقویت مهارت مکالمه (اسپیکینگ) می باشد.

اولین کاری که توصیه می کنیم انجام دهید این است که از یک معلم مکالمه انگلیسی کمک بگیرید و برای آن می توانید از کلاس های آموزش مکالمه انگلیسی دایلو استفاده کنید. در دوره های مکالمه انگلیسی آموزش زبان دایلو می توانید به خوبی و به صورت روان مکالمه انگلیسی را تمرین کنید. اما در کنار آن چند کار دیگر را نیز بهتر است به صورت روتین انجام دهید تا تاثیر پیشرفت سطح مکالمه انگلیسی خود را احساس کنید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

به صحبت ها و جملات انگلیسی گوش دهید:


برای اینکه بیاموزید که چگونه می توانید به خوبی صحبت کنید، لازم است که در ابتدا به خوبی گوش دهید. با گوش دادن شما می توانید با انواع صدا هایی که افراد نیتیو (بومی) در هنگام صحبت کردن تولید می کنند آشنا شوید. روش گوش دادن و بیان کردن مطالبی که درک کرده اید، روشی بسیار طبیعی برای یاد گیری می باشد. برای اینکه بتوانید به صورت طبیعی و روان صحبت کنید، نیاز است که به زبان انگلیسی گوش دهید، زیرا بسیاری از عبارت ها به یک شکل نوشته می شود اما به شکل دیگری تلفظ می گردد.

همچنین هنگامی که با معلم مکالمه انگلیسی خود صحبت می کنید، سعی کنید تعادلی میان گوش دادن و صحبت کردن خود بر قرار کنید. این ایده بسیار خوبی است که شما از قبل سوالاتی را آماده کنید تا اینکه در هنگام تمرین کردن اسپیکینگ با معلم خود بتوانید بیشتر صحبت کنید و سوال بپرسید. اگر که مدرس شما سوالی را از شما می پرسد و شما پاسخ بلندی را به آن سوال می دهید، شما همیشه می توانید در پایان نظر معلم خود را نیز در ارتباط با سوال پرسیده شده بپرسید.

سعی کنید تا می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید:


بدون شک تمرین کردن کلید موفقیت در بهبود مهارت مکالمه انگلیسی می باشد. پس در نتیجه اگر که می خواهید سطح مکالمه انگلیسی خود را بالا ببرید، سعی کنید که تا می توانید به زبان انگلیسی مکالمه کنید. برای مثال در دوره های مکالمه انگلیسی دایلو می توانید با دوستان و مدرس خود تا می توانید مکالمه انگلیسی داشته باشید.

همچنین شما می توانید این تمرین را گسترش دهید و در هنگامی که به تنهایی مطالعه می کنید نیز اسپیکینگ انگلیسی را تمرین کنید. هنگامی که یک تمرین را انجام می دهید، عبارت ها و کلماتی که می بینید یا می شنوید را با صدای بلند بخوانید. این کار بسیار مفید است، زیرا موجب می شود که شما اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید تا در هنگام صحبت کردن با افراد گوناگون به شکل بهتری عمل کنید.

از مزایای دیگر خواندن عبارت ها با صدای بلند می توان به تمرکز بر روی تلفظ و افزایش سرعت رو خوانی اشاره کرد. اطمینان حاصل کنید که از منابعی استفاده می کنید که می توانید اکثر عبارت ها و جملات آن را متوجه شوید. یکی دیگر از تمرین هایی که می توانید در منزل انجام دهید، صحبت کردن با خودتان می باشد. برای مثال می توانید افکار خود را با صدای بلند به زبان انگلیسی بیان کنید.

برای مثال گفتن جملاتی همچون "من در حال نوشیدن چای هستم" یا "من می خواهم آن کتاب را مطالعه کنم"، می تواند روشی بسیار موثر برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی عامیانه باشد. با انجام چنین تمرین هایی شما می توانید مهارت بیشتری در ترجمه کردن افکار خود به کلمات شفاهی کسب کنید و نیاز نیست که نگران اشتباهات خود در هنگام صحبت کردن باشید.

به زبان انگلیسی فکر کنید:


یکی از روش های موثر برای تقویت مکالمه انگلیسی، این است که بتوانید بیاموزید که به زبان انگلیسی فکر کنید. البته انجام این کار آسان نمی باشد، به خصوص هنگامی که شما تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید. اما یک روش وجود دارد که می توانید با انجام آن شروع به فکر کردن به زبان انگلیسی کنید.

تصمیم بگیرید که مدت زمانی را در طول روز به زبان انگلیسی فکر کنید. شاید فکر کنید که چنین کاری غیر ممکن است، اما اگر که به مدت چند هفته آن را تمرین کنید، نتایج مثبت آن را احساس خواهید کرد و موجب تحول در روند یادگیری شما خواهد شد.

برخی از زبان آموزان سعی می کنند که عبارت ها و جملات انگلیسی را به زبان اول خود ترجمه کنند. اشکال این کار این است که هنگامی که شما عبارت به خصوصی را به زبان بومی خود ترجمه می کنید، اغلب معنی آن را به سرعت فراموش می کنید و اغلب ترجمه آن معادل دقیق آن عبارت در زبان اول شما نمی باشد. اما اگر در عوض شما معنی عبارت های انگلیسی را از طریق شرایط و داستان، تصاویر، صدا ها و یا مثال ها یاد بگیرید، شما آن را به صورت طبیعی یاد گرفته اید و به خاطر خواهید سپرد.

روش دیگری که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد، تماشا کردن فیلم و یا گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی می باشد. شما می توانید به موسیقی زبان انگلیسی مورد علاقه خود گوش دهید و هم خوانی کنید. موسیقی یکی از ابزار های موثر برای بهبود تلفظ عبارت ها می باشد. همچنین گوش دادن و هم خوانی کردن ممکن است موجب شود که کلمات و عبارت ها را بهتر به خاطر بسپارید و به شما کمک خواهد کرد به صورت روان و طبیعی صحبت کنید.

با استفاده از روش هایی که در اینجا به آن اشاره کردیم و با کمک معلم مکالمه انگلیسی خود قادر خواهید بود که سطح مکالمه انگلیسی خود را بالا ببرید و به صورت روان و طبیعی به زبان انگلیسی صحبت کنید.
کد N2225699

وبگردی