آفتاب

گردو را گران نخرید!

گردو را گران نخرید!

خیلی از ماها از گردو به عنوان یک کالای گران قیمت یاد می‌کنیم اما اگر به این فکر کنیم که هزینه خرید گردو برای مصرف یکماه می‌تواند تقریبا با هزینه خرید اقلام مصرفی روزانه ما مثل نان برابری کند، احتمالا دیگر به آن به چشم یک کالای مصرفی گران قیمت نگاه نمی‌کردیم و برای حفظ سلامتی حتما گردو را به عنوان یک کالای مقوی در برنامه همیشگی زندگی‌مان قرار می‌دادیم.

خیلی از ماها از گردو  به عنوان یک کالای گران قیمت یاد می‌کنیم اما اگر به این فکر کنیم که هزینه خرید گردو  برای مصرف یکماه می‌تواند تقریبا با هزینه خرید اقلام مصرفی روزانه ما مثل نان برابری کند، احتمالا دیگر به آن به چشم یک کالای مصرفی گران قیمت نگاه نمی‌کردیم و برای حفظ سلامتی حتما گردو را به عنوان یک کالای مقوی در برنامه همیشگی زندگی‌مان قرار می‌دادیم.

اما فقط قیمت گردو نیست که می‌تواند ما را از خرید آن منصرف کند! بلکه گاه کیفیت کم، مانده بودن گردوهای موجود در بازار و حضور واسطه‌های بسیار نیز اعتماد ما را برای خرید گردو سلب می‌کند و اگر خودمان نتوانیم گردو تازه را از گردو مانده تشخیص دهیم احتمالا حاضر نیستیم که به تبلیغات گردوهای تازه در بازار اعتماد کنیم و به همین دلایل از خرید آن صرف نظر می‌کنیم.


اما راهکار چیست؟

شاید بد نباشد تا نگاهی به یکی از استارتاپ‌های نوظهور کشورمان،‌ فروشگاه پوست کاغذی داشته باشیم که نام خودش را از یک گردوی کمیاب گرفته است. استارتاپی که بنیان‌گذار آن معتقد است برای حذف واسطه‌ها و بازگرداندن اعتماد مردم به کیفیت گردو این وبسایت فروش آنلاین گردو را راه‌اندازی کرده است تا این محصول مستقیما از دست باغداران به دست خریداران برسد. او داستان شکل‌گیری پوست کاغذی را اینگونه بیان می‌کند:

«در جمع باغداران سرکانی بودیم که سفره دلمان را باز کردیم و و از دست واسطه ها می‌نالیدیم که گردوی تازه را از باغدارها ارزان می‌خرند و در بازار به قیمت گزافی می‌فروشند. فقط مساله مالی و نصرفیدن کاشت و نگهداری گردو نبود، بیشتر از بی اعتمادی مشتریان هنگام خرید ناراحت بودیم. هر بار که گردو که از روستا خارج می‌شود چند دست می چرخد تا به دست مشتری برسد. طی این دست‌به‌دست شدن‌ها واسطه‌ها گردو های مختلف را با هم قاطی می‌کنند از طرفی از وقتی مغز گردو از پوستش جدا می‌شود تا هنگامی که به دست مشتری نهایی می‌رسد، زمان زیادی می‌گذرد که باعث می‌شود قیمت مغز گردو بالا برود اما کیفیت آن پایین آید و گردوی ایرانی و صادراتی تویسرکان و سرکان بدنام شود.»

اگر به وبسایت این استارتاپ نگاهی بیندازیم ( poostkaghazi.com )، می‌توانیم انواع محصولات همچون مغز گردو سفید، مغز گردو ‌میانه، گردو خورشتی و گردو با پوست را به صورت مستقیم از باغداران بخریم و مطمئن باشیم که دیگر واسطه‌ای در کار نیست که قیمت یا کیفیت گردوها را تحت تاثیر قرار دهد. احتمالا باید پوست کاغذی را راهکاری برای خرید مطمئن گردو تازه، اصل و با کیفیت معرفی کنیم. استارتاپی که از دل دغدغه‌های باغداران و مردم شکل گرفته و به دنبال بهبود بازار داخلی ایران است.


برای سفارش و خرید گردو تنها کافیست که با شماره موجود در این وبسایت یا از طریق تلگرام و واتساپ تماس بگیریم. ارسال سفارش بالای ۲.۵ کیلوگرم گردو در تهران از وبسایت پوست کاغذی رایگان خواهد بود. زمان تحویل نیز متناسب با حجم سفارش خواهد بود بااینحال معمولا بین ۲ الی ۵ روز ارسال و تحویل طول خواهد کشید.

همچنین پوست کاغذی برای حفظ تازگی و بهداشت مغز گردو، پس از دریافت سفارش، گردوی با پوست را  شکسته و مغز می‌کند. چراکه خواص گردو در صورتی که برای مدت زیاد مغز شده باشد از بین می‌رود و برای این منظور تا زمان سفارش، گردوها با پوست نگهداری می‌شود. سفارش‌ها نیز درب منزل ما خریداران تحویل داده می‌شود و اگر از کیفیت راضی نباشیم، پوست کاغذی تضمین کرده است که تمام پول‌مان را بازمی‌گرداند. این فروشگاه این فرصت را برای تهرانی‌ها فراهم کرده است تا اول سفارش‌شان را درب منزل بررسی کنند و فقط در صورتی که از کیفیت محصول راضی بودند خرید‌شان را انجام دهند.

به نظر می‌رسد که استارتاپ‌های کشورمان روز به روز برای بهبود بازار و جامعه تلاش می‌کنند. حال نوبت ماست که به آن‌ها اعتماد کنیم.



 
کد N2225070

وبگردی