آفتاب

3 جاذبه مذهبی فراموش نشدنی در کوالالامپور

3 جاذبه مذهبی فراموش نشدنی در کوالالامپور

مالزی، سلطان عجایب جهان، از میراث فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است. اگرچه این کشور در درجه اول تمایل اسلامی دارد، اما از هماهنگی متقابل میان مذاهب مختلف برخوردار است.

این کشور تحت تأثیر فرهنگ های هندی، اسلامی، چینی و همچنین بودایی قرار گرفته است.

در این کشور ممکن است عبادتگاه های متعلق به مذاهب مختلف را در محلات نزدیکبه هم و حتی گاهی در خیابان یا محله ای یکسان پیدا کنید! این موضوع بسیار جذاب است و تنوع فرهنگی و گردشگری این کشور زیبا را تقویت می کند. یک تور کوالالامپور مالزی همیشه جاذبه های مذهبی را در برنامه سفر خود شامل می شود زیرا آن ها نه تنها از لحاظ معماری باشکوه هستند، بلکه در پشت ساخت آنها داستانی عالی نیزوجود دارد. علاوه بر این، کسب اطلاعات ارزشمند در مورد فرهنگ های مختلف باعث جذب گردشگران بسیاری به این مناطق می شود. در این مقاله 5 جاذبه مذهبی برتر در کوالالامپور مالزی را خدمت شما معرفی می کنیم که باید هنگام سفر به این کشور از آنها بازدید کنید:

1- معبد سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman Temple)

یکی از معابد بسیار بازدید شده توسطتوریستان خارجی و مهاجران هندی، معبد سریماهاماریامان است که اکنون به یک مکان مهم میراث ملی و فرهنگی تبدیل شده است. این معبد که در حاشیه چیناتون قرار گرفته است قدیمی ترین و ثروتمندترین معبد هندو در کوالالامپور است و به خدای هندو، ماریاممن،اختصاص داده شده است. این معبد شامل یک عبادتگاه اصلی با سقف تزئین شده ای است که حکایت های هندوئیسم را شامل می شود، سه زیارتگاه اصلی در داخل معبد اصلی و چهار زیارتگاه کوچکتر که به طور پیرامونی در اطراف ساختمان اصلی معبد واقع شده اند. این زیارتگاه ها در بین بسیاری دیگر به لرد گانشا، الهه لاکشمی و لرد مورگان اختصاص یافته اند.

این معبد با سنگ‌های گرانبها، طلا و همچنین کاشی‌های اسپانیایی و ایتالیایی آراسته شده‌است. با این حال، برجسته‌ترین ویژگی این معبد، برج بالا و یا " دهانه " است. این صومعه زیبا توسط متخصصانی از جنوب هند ساخته شد و بت‌های هندوی کنده‌کاری شده در این مکان، صحنه‌هایی را از حماسه هندیرامایانارا بازآفرینی می کنند. این حماسه، که به طور سنتی به Rishi Valmiki نسبت داده می شود، زندگی راما، شاهزاده افسانه ای پادشاهی کوسالا را روایت می کند. این جریان  به دنبال تبعید چهارده ساله وی توسط پدرش پادشاه داشاراتا، به درخواست نامادری خود، کایکی، سفر راما به جنگلهای هندوستان به همراه همسرش سیتا و برادر لاکشمانا، ربوده شدن همسرش توسط راواناپادشاه بزرگ لانکا و در نتیجه جنگ با او را بیان می-کند. همراه با تور ارزان کوالالامپورمی توانید در صفحه تور مالزی به این مکان دیدنی و زیبا سفری فراموش نشدنی داشته باشید!

آدرس: 163 ، Jalan Tun H. S. Leekuala lampur,

ساعات کار: 00: 06-21:00 (روزانه)


2-معبد باتو کیو (Batu Caves Temple)

یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در مالزی، معبد غارهایباتو یا باتو کیو است که یکی از اصلی ترین جاذبه های جمعیت هندو است که از مالزی بازدید می کنند. غارهایباتو از سه غار اصلی تشکیل شده است که به خدایان مختلف هندو اختصاص داده شده اند. برای رسیدن به این غارهای اسرار آمیز باید در کل 272 پله صعود کنید!

یکی از اصلی ترین جاذبه های غارهای باتو، مجسمه طلایی رنگ تقدیس شده با طول 42.7 متر از لرد مورگان می باشدکه مورد علاقه در بین خدایان تامیل است و در محوطه این مکان و ورودی غارها ساخته شده است. جالب توجه است که ورودی غار اصلی به شکل نیزه لرد مورگان است، دلیلی که باعث برپایی مجسمه شده است نیز همین است. این غارها مخصوصا در طول جشنواره هند تایپوسام  هندو ها کهیک جشنواره بزرگ هندو در مالزی می باشد،بهیک جاذبه بزرگ برای گردشگران تبدیل می گردند. یکی دیگر از دلایل بازدید از غارهایباتو، نمای با شکوه از آسمان از بالای پله ها است که می توانید از آن برای عکس برداری نیز استفاده نمایید.

ساعات کار - 6:00 - 21:00 (روزانه)

آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia


3- معبد تین هو (Thean Hou Temple)

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد چینی و بودایی در کل جنوب شرقی آسیا، معبد شش لایهتین هو که به عنوان معبد الهه بهشت شناختهمی شود، می باشد که یکی از مکان های مذهبیپربازدید در مالزی است. این معبد زیبا به الهه تیان هو اختصاص داده شده است. این الهه در فرهنگ منطقه برای محافظت از صیادان، گوان یین، و همچنین الهه رحمت است. این معبد در بالای روبسون هیلواقع شده است و دارای فضای آرام و منظره ای دیدنی از شهر است.

ورودی جلوی معبد دروازه ایبا چند طاق و ستون های قرمز است که نشانی از سعادت و خوشبختیمحسوب می شود. همچنین ستون هایاین صومعه الهام گرفته شده از اژدها می باشد و پشت بام هایی ساخته شده به مدل زیبای شرقی دارد. قسمت داخلی معبد تین هو به مانند کلیسای مدرن بودا است و تالارها با تصاویری منحصر به فرد و زیبا از بودا حکاری شده اند.

این معبد باشکوه در مجاورت خود یک باغ گیاه دارویی چینی، یک حوضچه لاک پشت، یک چاه مقدس و یک درخت مقدس بودایی را در خود جای داده است. این معبد با تزئینات پیچیده و نقوش زینتی ساخته شده است که ترکیبی از هنر معاصر و سنتی است. این صومعه شگفت انگیز،یک نمونه عالی از زیبایی های معماری چین سنتی با عناصر بودیسم، تائوئیسم وکنفوسیوسیسماست که ساختاری جذاب و باشکوه را ایجاد نموده است. از طریق تور کوالالامپور می توانید برای بازدید از این صومعه با ما همسفر شوید!

ساعات کار: 09:00 - 18:00 (روزانه)

آدرس: 65 Persiaran Endah, Off Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur





کد N2224997

وبگردی