آفتاب

جهانگیری: اولویت نخست اقتصاد کشور ایجاد اشتغال است

جهانگیری: اولویت نخست اقتصاد کشور ایجاد اشتغال است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: اولویت نخست اقتصاد کشور ایجاد اشتغال و توجه به تولید با حمایت های مختلف است.

ایرنا: اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد خراسان رضوی افزود: باید همه بخش ها به این اولویت های کشوری بها دهند و در این راستا در جهت تحقق اهداف مورد نظر گام بردارند.


وی با اشاره به اینکه وضعیت شرایط کشور رو به بهتر شدن است و مردم نگران نباشند ادامه داد: یکی از رسالت های بزرگی که امام راحل(ره) برای نظام اسلامی ترسیم کرد و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست رفع محرومیت از مناطق و افراد است.


معاون اول رئیس جمهوری گفت: مهمترین وظیفه نظام اسلامی استقرار عدالت و محرومیت زدایی از چهره ها و مناطق مختلف کشور است که متناسب با این سیاست نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد سازندگی تشکیل شد و  جمهوری اسلامی تغییرات جدی را در سطح زندگی مردم داده است و در برخی مناطق این تحول عظیم بوده است و  هم اکنون نیز در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد توازن منطقه ای کار می شود .


جهانگیری افزود: کارنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) سراسر افتخار و سرفرازی است زیرا موفق شد هم با دولت رابطه خوبی برقرار کند و از امکانات دولتی کمک بگیرد و هم کمک و مشارکت موثر خیرین و نیکوکاران را به سمت حمایت از نیازمندان هدایت کند.


وی ادامه داد: مردم ایران در زمینه کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان نمونه هستند به طوری که در سیل امسال و تحت تاثیر قرار گرفتن چند منطقه و استان، شاهد موجی از وحدت و یکپارچگی توسط مردم ایران برای کمک به هموطنانشان بودیم.


معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت اصرار دارد چهره خشن فقر را از کشور دور کند تا به نطقه ای برسیم که اعلام کنیم که فقیر نیازمند شدید نداریم.


جهانگیری  افزود: از ابتدای سال ۹۶ مستمری مددجویان دستگاه ها و نهادهای حمایتی را سه تا چهار برابر کردیم و برای افزایش مستمری ۷۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت و امسال نیز ۲۰  هزار میلیارد ریال در این رابطه گذاشته شده است که ممکن است به واسطه شرایط خاص بودجه ای مقداری تخصیص به تاخیر بیفتد.


وی اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) در دستور کار قرار دارد و دولت در این بخش نیز به کمک کمیته امداد آمد بحث مسکن است که در این زمینه همکاری های فراوانی انجام شده است.


معاون اول رئیس جمهوری گفت: بخش مهم دیگر مورد توجه که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود و مورد تاکید رهبر انقلاب نیز هست بحث توانمندسازی مددجویان است.


جهانگیری افزود: مشاغل فراوان و خردی وجود دارد که کارآفرینان می توانند به راه اندازی آن کمک کنند و  کارآفرینان کمیته امداد آن قدر به خود اعتماد و توانمندی دارند که عملکرد بسیار خوبی را رقم زده اند.


وی ادامه داد: کمیته امداد سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه در اختیار دارد که به خوبی از آن استفاده می کند و از منابع اشتغال روستایی هم که دولت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال برای مناطق روستایی اختصاص داده به خوبی سهمیه گرفته است.


معاون اول رئیس جمهوری گفت: در برابرتهدیداتی که وجود دارد فرصت های فراوانی داریم و باید بدانیم ایران کشور ثروتمند و پر پتانسیلی است و مهم این است که مدیران کشور و نیروهای تحصیل کرده باید اراده شان بر این باشد که کشور را بسازند و پیش ببرند.


جهانگیری با بیان این که  فروش نفت امسال با سختی و مشکلاتی روبه رو شده است افزود: ایران فرصتهای بودجه ای دیگری هم دارد مثلا یارانه های پنهانی که باید به ضعیف ترین قشر جامعه برسد اما به قشر دارا می رسد و بیش از هزار هزار میلیارد تومان است در حالی که این یارانه قراربود به طبقه ای داده شود که نیازمند واقعی هستند.


وی با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران اضافه کرد: شما خبرنگاران رسالت بزرگی بر دوش دارید و آن اطلاع رسانی به جامعه و رساندن حرف مردم به مسئولان است چون در مقطع فعلی بیش از زمانهای دیگر به اطلاع رسانی و افکار عمومی توجه داریم.


او  ادامه داد: دنیا قبل از جنگ اقتصادی علیه ما یک جنگ روانی و رسانه ای جدی آغاز کرده و الان همزمان با جنگ اقتصادی، جنگ روانی و رسانه ای برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دنیا را در پیش گرفته و نقش خبرنگاران و رسانه ها در این مقطع، تعیین کننده است.


در این مراسم که بیش از ۵۰۰ کارآفرین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در آن حضور داشتند  از هشت نفر از آنان به نمایندگی از سایرین تجلیل شد.
کد N2224594

وبگردی