آفتاب

3 مکان عجیب و اسرارآمیز در ارمنستان

3 مکان عجیب و اسرارآمیز در ارمنستان

سیاره ما واقعاً مکانی باورنکردنی است. اگرچه تقریباً هر روز دانشمندان یافته‌هایی مبنی بر این که اجداد ما با قدرت های ماوراء طبیعی در ارتباط بودند می یابند، اما بر روی کره زمین تعداد بیشماری از مکان های مرموز وجود دارد که هنوز کشف نشده اند.

ارمنستان با قلمرو متوسط و تاریخ و فرهنگ غنی خود، سرزمینی است از انجیل که قرن ها اسیر محلی ها و بیگانگان شده است.

بنابراین، اگر شما یکی از آن ذهن های کنجکاو هستید، که از باز کردن قفل اسرار و حل معماها لذت می برد، اجازه دهید سفر خود را به اسرارآمیزترین مناظر ارمنستان شروع کنیم. به این منظور می-توانید از طریق تور ارمنستان اقدام نمایید.

1-کاراهونج ارمنستان (Carahunge)

کاراهونج که توسط محلی ها با نام "زوراتس کرر" و "کارنیش" نیز نام گذاری شده، یکی از آثار باستانی سنگی کهن ارمنستان است و به عنوان "دوست" یا مشابه آثار باستانی سنگی در انگلستان نیز شناخته شده است. منشأ و کاربرد اولیه این گنجینه عظیم تاریخی ارمنستان هنوز مشخص نیست. شاید شما بتوانید در طی یازدید خودتان از این مجموعه باستانی عظیم در این باره حدس هایی بزنید!

این منطقه که در جنوب ارمنستان واقع شده‌است، در منطقه زیبا "سونیک مارز" قرار دارد و انرژی ماورایی آن همواره توریستان و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ گذشتگان را به خود جذب می نماید. این بنای زیبای ماقبل تاریخی شامل مجموعه های سنگی، گنجینه های دفن شده و سنگ های ایستاده به نام منهور ("من" به معنی "سنگ" و "هور" به معنی "طولانی" در زبان برتون میانه) می شود که در مجموع از 223 قطعه سنگ عجیب همراه با نوشته ها و کتیبه هایی حکش ده بر روی آن ها می شود. در نگاه اول، حتی تصور نخواهید کرد که این مجتمع سنگی قرن‌ها پیش در یک رصدخانه نجوم و ستاره شناسی بوده‌است! بنا بر این فرضیه بسیار گسترده، حتی برخی از محققان ارمنی ادعا می‌کنند که این مجموعه قدیمی‌ترین رصدخانه دنیا بوده‌است! جذابیت مرموز این مکان برای مدتی طولانی شما را شگفت‌زده و مشغول خود خواهد کرد. برای سفر به این مکان شگفت انگیز درنگ نکنید و همین حالا از طریق تور ارزان ارمنستان بار سفر را ببندید!



2-سوسار ارمنستان (Sevsar)

یکی دیگر از شواهد احتمالی این امر که ارامنه در گذشته ستاره شناسان مشتاقی بوده اند منطقه سوسار می باشد. این منطقه اعجاب انگیز شامل سنگ های کوچک باستانی پیدا شده در دامنه کوه Sevsar ("کوه سیاه") ، واقع در استان گغرکونیک، شمال ارمنستان باشد. برخی از محققان منشا نقاشی های سنگی موجود در این منطقه را با ورود بیگانگان که صورت های فلکی و ستارگان خود را بر روی صخره ها می کشیدند، پیوند می دهند! در واقع، دشوار است که باور کنیم که در هزاره سوم قبل از میلاد، مردم توانستند جهان را تماشا کنند تا بعداً بقایای کیهانی را بر روی سنگها به تصویر بکشند. اهمیت استثنایی این سنگ نبشته ها مشهود است، اما پیام واقعی آنها هنوز رمزگشایی نشده است. با این حال، همین روند غوطه وری در اعماق ناشناخته و تلاش برای پرده برداری از اسرار گذشته می تواند سفر به این منطقه را به یکی از جذاب ترین و اسرار آمیزترین سفرها در جهان تبدیل نماید!



3-کوه اژدهاک ارمنستان (Azhdahak Mount)

منطقه گغارک در امنستان نه تنها محل دریاچه جذاب و حیرت انگیز سوان است، در اینجا آتشفشان باشکوه خوابیده اژدهاک، بلندترین قله کوه های گغاما و سومین قله مرتفع در ارمنستان قرار دارد. اما این کوه همچنین به خاطر آثار باستانی ویشاپ ((اژدها)) یا ویشاپاکار ((اژدهای سنگی)) مشهور است، که در دامنه های آن پراکنده هستند. سنگ های اژدها، اژدهایی اساطیری را نشان می دهند که طبق افسانه های قدیمی راه را به سمت آب مسدود می کرد و برای دسترسی بیشتر به آب نیاز به انسان هایی فداکار وجود داشت. این بخشی از فرهنگ و فولکلور عامه ارمنستان است. با این حال، بقایای دایناسورها در این قلمرو به ما اشاره می کنند که شاید این افسانه بی پایه و اساس نباشد!

البته، شما نمی توانید شخصیت های "دوره ژوراسیک" را در نزدیکی اژدهاک ببینید (اگرچه برخی از چوپان ها ادعا می کنند که این کار را انجام می دهند)، اما شما قادر خواهید بود که که راز دیگری از منطقه ادهاک را فاش کنید، سوراخ های غول پیکر موجود در این منطقه، بی شباهت به منابع آتشفشانی نیستند. در حالی که برخی از محققان مطمئن هستند که این آثار اثری از بشقاب پرنده ها است، اما نسخه اثبات شده تر این است که این چاله ها توسط سیارکی به وزن حدود 300 کیلوگرم ایجاد شده است. به هر حال، شما آزادید به هر یک از فرضیه ها پایبند باشید و یا حتی فرضیه خود را در این باره مطرح کنید!

برای سفر به این منطقه شگفت انگیز با تور لحظه آخری ارمنستان همراه ما شوید!





کد N2224129

وبگردی