آفتاب

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

اینجا قصد داریم تا متفاوت‌تر از گذشته شما را با چمن‌های مصنوعی از زبان کارشناسان چمنزار آشنا کنیم.

چمنزار یکی از مراکز فروش چمن مصنوعی در تهران است و به دوستداران این محصول امکان این را می‌دهد تا با انواع چمن مصنوعی و کاربردهای آن آشنا شوند. به همین سبب نیز در فروشگاه اینترنتی چمن مصنوعی چمنزار انواع چمن مصنوعی با قیمت و اطلاعات کاربردی، به نمایش گذاشته شده‌اند.

چمن مصنوعی چیست ؟
چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که به نسبت چمن طبیعی استقامت و دوام بیشتری دارد. به علت تشابه رنگی با چمن طبیعی، آن را چمن مصنوعی نامگذاری کرده‌اند. این چمن متراکم تر، مقاوم‌تر از چمن طبیعی است و مشکل رشد تخم چمن در زمین‌های غیر حاصلخیز را نیز حل نموده است. در کشورهای اروپایی که سرما باعث عدم رشد چمن می شود و در کشورهای نزدیک استوا که گرمای بیش از حد باعث از بین رفتن چمن معمولی می‌شود. استفاده از چمن مصنوعی گزینه بسیار مناسبی است.

چمن مصنوعی از چه موادی تولید می‌شود؟
بنا به گفته کارشناسان گروه چمنزار، برای ساخت چمن مصنوعی از پلیمرهایی مانند پلی اتیلن در گریدهای مختلف و پلی پروپیلن و یا آمیزه‌ای از آنها ‏استفاده می‌شود. شناسایی پلیمر خوب برای یک چمن مصنوعی از اهمیت خاصی برخوردار است. با توجه به اینکه ‏هنگام ساخت پلیمرهای تجاری مواد اکسید شده‌ای به وجود می آید که در موقع مصرف باعث تخریب پلیمرها می‌شوند، ‏به طور معمول در فرمول بندی ساخت پلیمرها از مواد پایدار کننده مانند آنتی اکسیدانت، پایدار کننده‌ی نوری و حرارتی ‏نسبت به شرایط محیطی و با توجه به شرایط مصرفی محصول استفاده می شود.
چمن مصنوعی به طور کلی در دو زمینه چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی مورد استفاده می‌باشد.‏

کاربرد چمن های مصنوعی
1. در اطراف استخرها
2. دربین سنگ‌های حیاط
3. در حیاط مهد کودک‌ها و زمین بازی بچه‌ها
4. در تراس خانه
5. در حیاط خانه
6. در زمین‌های فوتبال
7. در زمین‌های تنیس
8. در زمین‌های فوتسال
9. در فضاهای شهری
10. در پارک‌ها
11. جهت برج‌های مسکونی و تجاری
12. فوتبال، تنیس، هاکی، گلف، مینی گلف و باشگاه‌های پینت بال، چمن مصنوعی جهت فضای کارخانجات
13. در میادین دو میدانی و زمین‌های چند منظوره
14. در بالکن ها و پشت بام‌ها
15. برای حیوانات خانگی

چرا از چمن مصنوعی استفاده می کنیم؟
در ادامه‌ی موضوع چمن مصنوعی چیست به چرایی استفاده از چمن مصنوعی می‌پردازیم و  اینکه چمن مصنوعی به غير از زیبایی و سلامتی مزایای دیگری هم دارد:
• نصب چمن مصنوعی کار بسیار آسانی است
• سبز باقی می‌ماند
• تغییرات نامساعد آب و هوا آن را از بین نمی‌برد
• به مراقبت و رسیدگی فوق العاده کمتری نسبت به چمن واقعی نیاز دارد
• همچنین موجب کاهش هزینه‌های شما در طولانی مدت می شود؛ زیرا:
۱-شما مجبور به خرید و یا نگهداری ماشین چمن زنی نخواهید بود.
۲- نیاز به نظافت و کاشت مجدد نخواهید داشت.
3- کرم‌ها و حشرات که زیر چمن طبیعی رشد می کنند نه زیر چمن مصنوعی.
4-همان‌طور که می‌دانید با گرم شدن هوا، محدودیت‌های استفاده از آب هم به وجود خواهند آمد. محدودیت‌های آبیاری می‌تواند یک چمن طبیعی را از بین ببرد، اما چمن مصنوعی تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
5- یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی کاهش قابل توجه مصرف آب است، آبیاری نکردن و حذف قبض هاي گران قیمت آب!
6- به راحتی قابل نصب است تا جایی که خودتان می‌توانید آن را نصب کنید.
کارشناس نصب چمنزار می‌افزاید: جالب است  بدانید نصب چمن مصنوعی، طي روندی ساده صورت می‌گیرد. عملا تمام محیط های چمن طبیعی، برای نصب چمن مصنوعی نیز مساعد هستند. تغییر فضاي باز خانه از چمن طبیعی به چمن مصنوعی، صرفا به معنای تغییر در نوع و مدل زیبایی است نه از میان بردن نازیبایی ها و ایجاد زیبایی به شکلی خاص و جدید. به این معنی که گرچه چمن طبیعی، زیبایی و شادابی خاص خود را دارد اما در شرایطی که نگهداری آن سخت باشد، جایگزین شدن چمن مصنوعی می‌تواند نیاز شما به زیبایی را پاسخ دهد. شادابی و سبز بودن چمن مصنوعی برای سالها ماندگار است. همچنین با نصب اين چمن، دیگر شاهد لکه های قهوه ای و چمن های پژمرده نخواهيد بود.

کاربرد چمن مصنوعی باغ تالار
چمن مصنوعی در باغ تالا ها از کاربری‌های اجرایی این محصول می‌باشد، که این روزها رشد چشم‌گیری ‏داشته. هزینه‌های پایین ایجاد و نگهداری و عدم نیاز به مراقبت‌های دائمی از عواملی است که مورد توجه مدیران باغ‌ها و باغ ‏تالارها قرار گرفته است.‏

کاربرد چمن مصنوعی بین سنگ
برخی از سوالات به اجرای چمن مصنوعی در حیاط و یا شیارهای سنگ مربوط می‌شود. خیلی‌ها فکر می‌کنند که چمن‌های مصنوعی بین شیارهای سنگفرش، باید کوتاه باشد و یا عمق شیارها باید زیاد باشد تا چمن‌ها آسیب نبینند.

اما بهترین پیشنهادی که می‌توانم برای اجرای چمن مصنوعی در چنین موقعیت‌ها و کاربردی، ارائه بدهم، چمن‌های بین ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر هستند، چون به دلیل حجم بالای الیاف، سرسبزی بیشتری را به وجود می‌آورند. چنین چمنی را می‌شود با قیمت‌های مناسب تهیه کرد.
یادتان باشد که عمق شیارهای بین‌سنگ نباید خیلی زیاد باشد، به نظر من بین پنج میلی‌متر تا یک سانتی‌متر کافیست. برای کاربری بین سنگ باید محصولی انتخاب شود تا در شیارهای سنگ، خودنمایی کند و فضا را سبز و با انرژی جلوه دهد.

کاربرد چمن مصنوعی در روف گاردن
روف گاردن یک ایده فوق العاده است که با چمن مصنوعی جان تازه‌ای می‌گیرد، اگر قصد اجرای روف گاردن را دارید، چمن مصنوعی مدل صدف و چمن مصنوعی مدل مانا ۲۵ از ایده‌آل ترین گزینه‌ها هستند.
 
کاربرد چمن مصنوعی در بالکن
بالکن کوچک‌ترین کاربرد چمن مصنوعی و در عین حال حساس‌ترین است. بالکن فضاییست که اعضای خانواده بیشتر از هر کاربری دیگر چمن مصنوعی از آن استفاده می‌کنند. پس بهتر است محصولی انتخابی شما دارای قابلیت نظافت آسان باشد و در عین حال الیاف آن لطافت داشته باشد.

برای انتخاب چمن مصنو عی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
برای انتخاب چمن مصنوعی متناسب با باغ یا حیاط و یا محلی که مدنظرتان هست بهتر است با متخصصین این امر در سایت چمنزار مشورت کنید تا بهترین و مناسب‌ترین چمن برای محل مورد نظر را خریداری کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ی 02157732 سایت Chamanzar.com  مراجعه کنید.
کد N2222262

وبگردی