آفتاب

توئیت وزیر جوان به زبان انگلیسی در حمایت از ظریف | ذوالنوری به بهانه تحریم ظریف، به موافقان مذاکره کنایه زد

توئیت وزیر جوان به زبان انگلیسی در حمایت از ظریف | ذوالنوری به بهانه تحریم ظریف، به موافقان مذاکره کنایه زد

وزیر ارتباطات، رئیس کمیسیون امنیت ملی و یک عضو جامعه روحانیت به تحریم محمد جواد ظریف از سوی آمریکا واکنش نشان دادند.

خبرآنلاین: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری در واکنش به تحریم محمد جواد ظریف از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در توئیتر خود نوشت: ما به تحریم‌ها اهمیت نمی‌دهیم. ما حامی یکدیگریم.


تحریم ظریف نشان داد با گرگ، دزد و قاتل نمی‌شود مذاکره کرد


حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم  و رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا اظهار داشت: دشمنان هر چه ما را قوی ببینند مقابل ما کوتاه می‌آیند و هر چه از موضع ضعف با آنها برخورد کنیم دشمن ما جری‌تر و طمعش در ما بیشتر می‌شود. آمریکایی از سویی درخواست مذاکره می‌کنند و از سوی دیگر سکاندار دیپلماسی کشور ما را تحریم می‌کنند. این کار نشان می‌دهد آنها دروغ می‌گویند و استانداردشان دوگانه است.


وی افزود: اکثر مجامع بین‌المللی در آمریکا واقع شده اگر وزیر خارجه ما بخواهد ارتباطاتش را داشته باشد باید در این مجامع حضور داشته باشد و این مسئله با تحریم سازگار نیست و وقتی این کار را می‌کنند نشان می‌دهند به مذاکره پایبندی ندارند و فقط با زبان زور حرف می‌زنند و وقتی طرف هر موضع و لحنی دارد باید با همان شکل با وی حرف زد.


آنگونه که فارس گزارش داده رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا در ارتباط با برجام نشان دادند به مذاکره و توافق ونتایج آن پایبند نیستند و امروز هم با تحریم وزیر امور خارجه ما نشان دادند که مذاکره را قبول ندارند و وقتی مذاکره کننده را تحریم می‌کنند به مذاکره باور و اعتقادی ندارند. ما نباید فریب آمریکا را بخوریم و تجارت تلخ گذشته را مدنظر قرار دهیم و به چرب زبانی دیگران نباید اعتماد و توجه کرد و فریب آنها را خورد.


رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: کسانی که فریب حرف‌های آمریکا را می‌خوردند و فکر می‌کردند با گرگ،‌ دزد و قاتل می‌شود مذاکره کرد امروز باید به این باور رسیده باشند که مسیرشان مسیر درستی نیست که ما به طرف بیگانه اعتماد کنیم.


تحریم ظریف نشان دهنده مشکلات داخلی آمریکاست


هم چنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:


حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در خصوص رفتار آمریکا با ایران و تحریم مقامات ایرانی از جمله وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا در طول ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اعم از دارویی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و ... پستی و رذالت خود را نه تنها به مردم ایران و دنیا، بلکه به مردم خودش هم ثابت کرده و نشان داده است که جز سلطه و قدرت از هر چیزی دوری کرده است و بویی از انسانیت نبرده است.


وی ضمن محکوم کردن تحریم ظریف خاطرنشان کرد: اینکه وزیر خارجه ما توسط وزارت خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار می‌گیرد، نشان دهنده مشکلات اقتصادی آمریکا با ماست.


حجت‌الاسلام اکرمی همچنین افزود: ما باید تحریم‌ها را یک فرصت برای معرفی کردن دشمنان خود به جهانیان بدانیم و بر قدرت و جامعیت خودمان بی افزاییم؛ دنیا متشکل از پنج قاره و تعداد زیادی کشور است که تنها یکی از آن کشورها آمریکاست و کشورهای زیادی وجود دارند که می‌توانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.


این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: باید ارتباطات خود را با کسانی که ما را به رسمیت می‌شناسند، قوی کنیم و در مقابل کسانی که ما را به رسمیت نمی‌شناسند، مقاومت کنیم و جبهه گیری داشته باشیم.
کد N2220327

وبگردی