آفتاب

یک قاچ استانبول لذیذ با سس تابستان

یک قاچ استانبول لذیذ با سس تابستان

سفر به استانبول یکی از گزینه های برتر گردشگری ایرانیان است که هم از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی بسیار مطرح است و هم اینکه جاذبه های تاریخی و بهترین فستیوال های خرید را پوشش میدهد.

سفر به استانبول یکی از گزینه های برتر گردشگری ایرانیان است که هم از نظر جاذبه های  گردشگری طبیعی بسیار مطرح است و هم اینکه جاذبه های تاریخی و بهترین فستیوال های خرید را پوشش میدهد.

میخواهیم شما را به یک از زیباترین و ناب ترین فرصتهای گشت و گذار در استانبول ببریم . جایی که قطعا خوشتان می آید.

تنگه بسفر استانبول

بسفر جداکننده بخش اروپایی و آسیایی استانبول است . طول تنگه بسفر حدود 30 کیلومتر است و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل میکند .بازدید از تنگه بسفر یکی از اصلی ترین گشت های برنامه تور استانبول محسوب می شود .

اگر میخواهید تنگه بسفر و جاذبه های آن را مفصل ببینید بهتر است تور کشتی بگیرید که هم به صورت روزانه اجرا می شود و هم شبانه و بهتر است تور شبانه را امتحان کنید، چرا که نور پردازی های کاخ های اطراف بسفر در هنگام شب بسیار تماشایی است. در اطراف ساحل بسفر کاخ های بی نظیری چون چراغان و دولما باغچه قرار گرفته است .


معروفترین پلی که بر روی تنگه بسفر قرار گرفته است پل گالاتا است .این پل آسیا را به اروپا وصل میکند .گالاتا 25 امین پل معلق جهان است.اگر نمایی خاص و رویایی میخواهید و جای یک عکس بر فراز آسمان در آلبوم شما خالی است ، دست به کار شوید و یک عکس بی نظیر بر روی پل بسفر از خود به ثبت برسانید.

غذاهای دریایی خوشمزه با طعمی بکر تر از رستوران های ساحل بسفر را شاید هیچ کجای استانبول نتوانید امتحان کنید.

اگر در میان آبهای بسفر هنوز در حال گشت و گذار هستید ، بیایید سری هم به جزایر پرنس بزنید. مهم ترین بخش جزایر پرنس  که پرطرفدارترین جزیره در این مجمع الجزایر است ، جزیره بیوک آدا است .بیوک آدا به معنی جزیره بزرگ است .میتوانید  از بندرگاه سوار کشتی شوید  و خود را به اینجا برسانید.اگر بخواهید میتوانید از طریق اتوبوس دریایی یا قایق و ازاسکله های کاباتاش ، کاردیکوی یا بستانچی برای ورود اقدام کنید .برای اقامت در این جزیره مشکلی ندارید چراکه هتل نسبتا مناسبی در این جزیره وجود دارد و میتوانید هر چند شب که خواستید در آن بمانید. جالب است بدانید که وسیله نقلیه ای که بتوانید در این جزیره با آن تردد کنید ، فقط  درشکه ، گاری و دوچرخه است . برای همین هوای اینجا به شدت پاکیزه  و مطبوع است.


در میان یکی از جزیره های کوچک تنگه بسفر سازه ای مربوط به قرون وسطی قرار دارد که به برج دختر معروف است و افسانه های بسیاری در مورد آن نقل شده است . نام قدیم این برج leander است و در زمان امپراتوری روم به برج فانوس دریایی معروف بود و فانوس داخل آن متحرک بود.اگر بخواهید میتوانید با قایق سری به این برج هم بزنید و از رستوران نقلی که در طبقه آخر آن قرار گرفته است دیدن کنید و اوقات خوشی را آنجا بگذرانید.


اگر استانبول گزینه انتخابی شما برای سفر است ، میتوانید به راحتی از آخرین قیمت تور استانبول و یا بلیط استانبول  مطلع شوید  .
کد N2220136

وبگردی