آفتاب

مرگ سه تن در عمق ١۵ متری یک چاه

مرگ سه تن در عمق ١۵ متری یک چاه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جانباختن سه کارگر حین حفر یک چاه ۱۵ متری خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۶ و ۳۶ دقیقه امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن در چاه از سوی آتش نشانی چهاردانگه به آتش نشانی تهران اعلام شد که در پی آن یک گروه نجات به همراه دستگاه دمنده هوا به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه واقع در چهار دانگه، خیابان غفاری اعزام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه محل حادثه یک کارگاه رنگرزی چوب بود گفت: طبق آخرین اطلاعات سه نفر از کارگران مشغول حفر یک چاه بودند اما از زمانی که به عمق ۱۵ متری رسیدند خبری از آن ها در دسترس نبوده که در پی این موضوع افراد حاضر در این کارگاه با آتش‌نشانی تماس گرفته و موضوع را اعلام کردند. پس از حضور گروه نجات در محل حادثه یکی از نجاتگران وارد چاه شد و بعد از مدتی این سه کارگر را از داخل چاه خارج کرد.

ملکی با اعلام اینکه دو نفر از کارگران تبعه افغانستان با سنین ۲۰ و ۲۵ ساله بودند و فرد دیگر ایرانی و حدوداً ۳۰ سال بود گفت: عوامل اورژانس که از پیش در محل حادثه حضور داشتند وضعیت جسمانی و علائم حیاتی این سه کارگر را بررسی و اعلام کردند که این سه نفر جان خود را از دست دادند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از حادثه های احتمالی حین حفر چاه این است که افراد دچار گازگرفتگی شوند گفت: علت اصلی این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است و هم اکنون نمی توان علت دقیقی برای آن مشخص کرد اما گاز گرفتگی در چاه یکی از احتمالات است.

به گفته وی عملیات آتش نشانان ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه به پایان رسیده و گروه نجات محل حادثه را به مقصد ایستگاه خود ترک کردند.
کد N2213912

وبگردی