واکنش سایت برنامه «نود» به یک گزارش جنجالی

عادل فردوسی پور,حذف برنامه نود,حذف عادل فردوسی پور,اتهام 30 میلیادری به مجری 90

برنامه نود نسبت به مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح امروز واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن کامل جوابیه سایت نود به شرح زیر است.

با توجه به انتشار مطلبی در مورد درآمدهای نظرسنجی پیامکی، سایت، اپلیکیشن وکانال تلگرامی برنامه نود در یکی از نشریات رسمی کشور مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸، ذکر چند نکته در راستای روشن شدن افکار عمومی ضروری است.

اعداد و اطلاعات مطرح شده در مطلب این نشریه با عنوان «عادل و صدا و سیما در چالش شفافیت»، ناصحیح، غیر مستدل، به دور از انصاف، اخلاق و اصول کار رسانه‌ای نگاشته شده‌اند و به همین دلیل نتیجه‌ای که نویسنده مطلب در مورد درآمدهای حاصل از برنامه و بسترهای مجازی آن گرفته، فاصله زیادی با واقعیت دارد.

این در حالی است که برنامه نود در تمام عمر فعالیت خود در مقابل زیاده‌خواهی و پیشنهادهای ناصواب برخی افراد و اسپانسرها ایستادگی کرده است و هرگز اجازه ورود سرویس‌های ارزش افزوده و سواستفاده از مردم را نداده است و حتی یک ریال از جیب مخاطبان شریف نود درآمدزایی نکرده‌است. از آنجا که ادعاهای مطرح شده در روزنامه فرهیختگان متوجه دو شرکت دیگری است که یکی مسئولیت اجرای نظرسنجی پیامکی و اپلیکیشن و دیگری مسئولیت سایت و کانال تلگرام برنامه نود را بر عهده دارند، هر دو شرکت یاد شده جوابیه‌ای در پاسخ به اطلاعات و داده‌های ناصحیح مطلب روزنامه فرهیختگان منتشر کرده‌اند که در سایت برنامه نود موجود است.

از رسانه‌های محترم و البته مستقل انتظار می‌رود که اخلاق حرفه‌ای را در درج، نشر و بازنشر مطالب رعایت کنند. در صورت ادامه انتشار چنین مطالب نادرست و ناروایی حق پاسخگویی و پیگیری آن محفوظ خواهد بود.
کد N2213895