آفتاب

فرصت دو ماهه به شهرداری برای شفافیت روند عملیات ساختمانی

فرصت دو ماهه به شهرداری برای شفافیت روند عملیات ساختمانی

سخنگوی شورای شهر با اشاره به تصویب طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی‌پایان کار ساختمانی گفت: شهرداری موظف شد که در مدت ۲ماه، این لایحه را ارائه کند.

علی اعطا در حاشیه صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسه امروز اظهار کرد: الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه یکی از مصوبات امروز شورای شهر بود که کلیات آن به تصویب اعضا رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نارضایتی شهروندان در حوزه ساخت و ساز اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بخش عمده نارضایتی شهروندان در حوزه صدور پروانه ساختمانی است و شورا برای حل این مشکل باید اقدامات جدی تری انجام دهد.

وی با اشاره به الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه فرآیند صدور پروانه تصریح کرد: این تصمیم با اجماع اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید و شهرداری موظف شد که در مدت ۲ ماه، این لایحه را ارائه کند.

اعطا با تاکید بر اهمیت این لایحه افزود: صدور این لایحه موجب شفاف شدن فرآیند اقدام عملیاتی در مدیریت شهری می‌شود و اگر در مناطقی وحدت رویه وجود ندارد، این مشکل اصلاح خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر کوتاه شدن روند صدور پروانه در صورت ارائه لایحه اضافه کرد: لایحه طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی‌های پایان کار ساختمانی می‌تواند منجر به کوتاه شدن روند و شفاف شدن نحوه صدور پروانه شود. این امر موجب می‌شود که سوء جریانی اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد که فرآیند صدور پروانه ساخت و ساز باید کوتاه، شفاف، علمی و طبق طرح تفصیلی باشد.


مهر
کد N2213028

وبگردی