آفتاب
بی‌توجهی به خطای سهوی یا عمدی در استفاده از عناوین

نماینده مردم اصفهان: وزیر صنعت از انتصابات مسئله دار دست بردارد

نماینده مردم اصفهان: وزیر صنعت از انتصابات مسئله دار دست بردارد

نماینده مردم اصفهان انتصاب‌های مسئله‌دار را موجب پیدایش کارچاق کنی دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 تیرماه) در تذکری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزیر صنعت از انتصابات مسئله‌دار دست بردارد، چرا که کارچاق کنی را افزایش می دهد.

اینکه منظور نماینده مردم اصفهان کدام یک از انتصابات انجام شده از زمان برعهده گرفتن سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی رضا رحمانی است، باید ایشان خود با جزئیات تشریح کند.

اما رفتار منفعلانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در برخورد با برخی از مدیران ونمایندگان این وزارتخانه باعث بروز برخی سوءتفاهمات در فضای اقتصادی کشور شده است.

از جمله اینکه براساس قانون نظام صنفی پس از مشخص شدن شش نفر از اعضای انتخابی هیأت رئیسه اتاق ایران، نفر هفتم به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با تصویب هیأت‌عالی نظارت از بین افراد متعهد و آگاه به مسائل صنفی ‌تعیین می‌شود.

اما متأسفانه در برخی دوره‌ها می‌بینیم که نفر هفتم به اشتباه نماینده وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در اتاق اصناف و حتی در مرتبه‌ای فراتر نماینده اتاق اصناف در دولت خوانده می‌شود، در حالیکه ایشان در واقع نماینده هیأت عالی نظارت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران است.

این روند تغییر می‌کند مشروط بر اینکه از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت حکمی برای نفر هفتم صادر شود که نماینده وزیر است که البته در هیچ کجای قانون این موضوع دیده نشده است.

اما متأسفانه این روند موجب شده تا حتی برخی دستگاه‌‌های دولتی یا حاکمیتی نیز دچار اشتباه شده و نفر هفتم هیأت رئیسه اتاق اصناف را نماینده وزیر صنعت خطاب قرار دهند.

متأسفانه تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به این خطای سهوی یا عمدی بی‌توجه بوده و نصبت به تکذیب این سمت ساختگی در بدنه اصناف کشور عکس‌العملی نداشته است.
کد N2212956

وبگردی