آفتاب

گزینه روسی ـ تاجیکی شانس اصلی ریاست فدراسیون جهانی بوکس؟

گزینه روسی ـ تاجیکی شانس اصلی ریاست فدراسیون جهانی بوکس؟

"عمر کرملین" با اصلیتی تاجیکستانی که مقیم کشور روسیه است به عنوان گزینه اصلی برای کسب کرسی ریاست فدراسیون جهانی نامش مطرح شده است.

غفور رحیموف رئیس ازبکستانی اتحادیه جهانی بوکس (آیبا) روز گذشته با ارسال نامه‌ای به اعضای کمیته اجرایی این اتحادیه از سمت خود کناره‌گیری کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که توافقات پشت پرده‌ای در این مدت صورت گرفته تا عمر کرملین که اصلیتی تاجیکستانی دارد و مقیم کشور روسیه است، به عنوان گزینه اصلی برای ریاست فدراسیون جهانی مطرح شده.

"کرملین" عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی بوکس و نائب رئیس فدراسیون بوکس روسیه است که در واقع یکی از کاندیدهای اصلی برای ریاست آینده فدراسیون جهانی بوکس محسوب می شود. هنوز زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون جهانی بوکس مشخص نشده و احتمالا انتخابات در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

فدراسیون جهانی بوکس از دوران ریاست "سی‌کی وو" مبلغ 12 تا 13 میلیون دلار بدهی باقی گذاشته که پس از حضور  غفور رحیموف این بدهی‌ها" نزدیک به 15 میلیون دلار شده است. البته عمر کرملین که گزینه اصلی ریاست فدراسیون جهانی است،‌ یک ماه گذشته مدعی شده بود که اگر ریاست فدراسیون جهانی را به وی بدهند، او تمام 15 میلیون دلار بدهی فدراسیون جهانی بوکس را پرداخت خواهد کرد.

غفور رحیموف برای کناره گیری، نامه خود را با تاکید بر اینکه به بوکس وفادار خواهد ماند،‌ منتشر کرده است. او مدعی شده، اگر کمکی از دست او برآید حتما آماده کمک به فدراسیون جهانی خواهد بود.

پس از رحیموف، محمد مستحصن به طور موقت ریاست اتحادیه جهانی بوکس را بر عهده خواهد داشت.


فارس
کد N2209627

وبگردی