آفتاب

کتابی که کودکان پنج تا هشت ساله باید حتما بخوانند

کتابی که کودکان پنج تا هشت ساله باید حتما بخوانند

جلد هشتم «مجموعه­ قصه­ های آبدار» با عنوان «سنجاب شکمو»، مفهوم دوستی و کمک به هم­ نوع را به ‌ساده‌ترین شکل به مخاطبان پنج تا هشت ساله معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «سنجاب شکمو»، جلد هشتم «مجموعه­ قصه­‌های آبدار» است که در قالب قصه‌ای ساده، مفهوم دوستی و کمک به هم­ نوع را به ‌ساده‌ترین شکل به مخاطبان پنج تا هشت ساله معرفی می‌کند.
«سنجاب شکمو» از نظر انتخاب نوع کلمات و چرخه­ رویدادها، برای گروه سنی الف و ب قابل فهم است. آن‌ها به راحتی می­‌توانند خودشان را به جای شخصیت‌ها بگذارند و فضای خیالی‌اش را باور کنند.
شهرام یوسفی به خوبی از تجربه‌های آشنا و مشترک کودکان استفاده کرده تا احساس دوستان قهرمان اصلی در بخش نخست ماجرا را بفهمند و ببینند که وقتی سنجاب شکمو نمی­‌خواست، خوراکی­‌های خود را شریک شود چه حالی می‌شدند.
قهرمان حسابگر کتاب، تصور می‌کرد رفتاری منطقی دارد و با رسیدن زمستان می‌تواند با آسایش در لانه‌اش استراحت کند و از آذوقه­ فراهم آمده، بخورد. ولی ماجرا، درست مثل زندگی واقعی، به شکل از پیش تعیین شده جلو­ نمی‌رود و او در میان برف، بدون غذا و سرپناه باقی می­‌ماند. غم سنجاب در این بخش، همچون طمع و بی­‌اعتنایی‌اش به دیگران در قسمت قبلی، به خوبی توسط تصویرگر کتاب نرگس نیکویی نشان داده شده است.
«سنجاب شکمو» کتابی درباره­ دوستی، کمک به دیگران و مقابله به مثل نکردن است. نکاتی که اگر بچه‌ها بیاموزند، زندگی روزمره‌­شان از حالا تا همیشه، تغییر می­‌کند.
«سنجاب شکمو» را انتشارات کتاب نیستان در ۲۴ صفحه و با قیمت ۱۷۰۰۰ تومان منتشر کرده است.
کد N2208292

وبگردی