آفتاب

وعده‌های تو خالی با عنوان ازدواج در فضای مجازی

وعده‌های تو خالی با عنوان ازدواج در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا کردستان با اشاره به اینکه شهروندان مراقب وعده های توخالی در فضای مجازی با عنوان "ازدواج" باشند، تصریح کرد : قانون و پلیس به شدت با کسانی که با حیثیت مردم بازی می‌کنند برخورد می کند.

سرهنگ "مهدی دانش پور" رئیس پلیس فتا کردستان در این خصوص اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان سنندجی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید در فضای مجازی موضوع جهت بررسی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

فرد شاکی که از لحاظ روحی بسیار مضطرب و نگران بود به افسر پرونده گفت: چند وقت پیش از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را کارمند یکی از ادارت دولتی معرفی کرده و به دنبال همسر مناسبی جهت ازدواج بود آشنا شدم و با بارگذاری تصاویر، کامنت چت‌های مستمر در پی وی اینستاگرام خود، اعتماد بنده را به دست آورده و در ادامه شماره تلفن، مشخصات، آدرس و چند عکس خصوصی به بهانه نشان دادن به خانواده را از من گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه ارتباط، متهم از شاکی درخواست ملاقات حضوری کرده بود که شاکی متوجه سوءنیت خواستگار قلابی شده و ارتباط خود را قطع می‌کند و در ادامه روند رسیدگی به پرونده متهم موردنظر شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان بابیان اینکه هویت بسیاری از افراد در فضای مجازی واقعی و قابل‌اعتماد نیست، ادامه داد: بیشتر افرادی که در شبکه‌های اجتماعی حضور و اقدام به ارتباط می‌کنند، به قصد لذت‌جویی واخاذی اقدام به این کار می‌کنند که شهروندان مخصوصاً خانم‌ها باید هوشیار باشند و فریب چند جمله احساسی و وعده وعید‌های توخالی در فضای مجازی را نخورند چراکه هویت‌ها در فضای مجازی جعلی است.

وی خاطرنشان کرد: قانون و پلیس به شدت با کسانی که با حیثیت مردم بازی می‌کنند برخورد خواهد کرد و شهروندان در صورت هرگونه مشکل و مزاحمت در فضای مجازی می‌توانند از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی گزارش خود را ارسال کنند.


باشگاه خبرنگاران
کد N2208081

وبگردی