آفتاب

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا، سرمایه گذاری در این کشور است. از این رو برخی از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک را انتخاب می کنند.

یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا، سرمایه گذاری در این کشور است. از این رو برخی از متقاضیان مهاجرت  به استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک را انتخاب می کنند.

همچنین، تعداد زیادی از اشخاصی که اقامت موقت و دائم این کشور را دارند، از این قضیه آگاه نیستند که می توانند از بانک های استرالیایی درخواست وام خرید مسکن کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند، این وام را به دست آورند.
مزایای خرید ملک در کشور استرالیا:

• بازار مسکن کشور استرالیا، ثبات بالایی دارد و با رشد قابل توجهی روبرو شده است.
• یک روش سرمایه گذاری امن به شمار می رود.

• خرید ملک یکی از راه های هوشمندانه سرمایه گذاری در استرالیا است.
• می توانید ملک خریداری شده را به سایرین اجاره دهید.

• افراد خارجی برای خرید ملک در کشور استرالیا محدودیتی ندارند.
• برای خرید ملک در این کشور نیازی به ثبت شرکت نیست.

• کارگزاران وام بانکی می توانند متقاضیان خارجی خرید ملک در استرالیا را در مورد شرایط دریافت وام بانکی راهنمایی کنند.
آیا سرمایه گذاران خارجی می توانند در کشور استرالیا املاک تجاری یا مسکونی بخرند؟

یکی از خصوصیات خرید ملک در کشور استرالیا، نبود محدودیت برای خرید انواع مختلف ملک است. سرمایه گذاران خارجی می توانند علاوه بر مسکن، ملک های تجاری مانند دفاتر اداری، کارخانه ها، هتل و ها و غیره را نیز بخرند.
مراحل خرید ملک در کشور استرالیا

پیش از شروع – بودجه و برنامه ریزی مالی
پیش از اقدام به خرید ملک در این کشور، باید تحقیق کاملی در این زمینه داشته باشید و مقدار بودجه خود را دقیقا مشخص کنید. این امکان وجود دارد که به دنبال خرید ملک در یک منطقه خاص باشید. بهتر است در این زمینه با یک مشاور املاک صحبت کنید.

ساماندهی تیم متخصصین
• مشاور حقوقی
بدون شک در تمامی مراحل خرید ملک و به دست آوردن اقامت استرالیا از این طریق به یک مشاور حقوقی نیاز دارید. کار او مدیریت انتقال حق مالکیت ملک و بررسی ابعاد حقوقی قراردادی پیش از امضای آن است. توجه کنید که چنین فردی باید از همان ایالتی باشد که می خواهید در آن جا ملک بخرید یا حداقل به او اجازه فعالیت در آن ایالت را داده باشند.

• کارگزار وام مسکن

یکی از مهم ترین افرادی که در فرآیند خرید ملک در استرالیا باید همراه با شما باشد کارگزار وام مسکن است. می توانید چنین فردی را از هر ایالتی که خواستید انتخاب کنید. او به شما کمک می کند از بانک های استرالیایی وام خرید مسکن بگیرید.

• عامل خریدار
مشکل بسیاری از متقاضیان خارجی خرید ملک در استرالیا عدم توانایی بازدید حضوری از ملک مورد نظر است. عامل خریدار به نیابت از شما با مشاوران املاک صحبت می کند و ملک مورد نظر را می‎ بیند تا از ارزش خرید آن مطمئن شود.

چنین فردی باید گواهینامه تخصصی داشته باشد. توجه کنید برخی از عاملین خریدار هزینه مشخصی را دریافت می کنند، در حالی که سایرین در کنار دستمزد ثابتی که دارند، درصدی از ارزش ملک را نیز به عنوان حق الزحمه خود در نظر می گیرند.
انتخاب ملک مورد نظر

اگر قصد خرید ملک در استرالیا و اقامت در این کشور را دارید باید به دنبال ملک مورد نظرتان بگردید. در کشور استرالیا خرید و فروش ملک و مسکن در محیط آنلاین یا به کمک مشاوران املاک انجام می شود.
وب سایت های گوناگونی در اینترنت به این کار مشغول هستند که می توان املاک گوناگون را با امکانات و ویژگی های متنوع در آن ها جستجو کرد. زمان خرید ملک باید به نکات مهمی از جمله جنبه های فنی ملک توجه کنید.

اقدام برای دریافت وام بانکی
یکی از سخت ترین کارها هنگام خرید ملک در استرالیا دریافت وام مسکن است که علت آن به پیچیدگی های عوامل آن به ویژه برای سرمایه گذاران خارجی بر می گردد. پیش از فرستادن درخواست خود برای وام، باید مطمئن شوید که تمامی مدارک و مستندات لازم برای دریافت وام مانند گواهی اشتغال به کار، مالیات و دیگر مدارک مربوط به درآمد خود را آماده کردید.

دریافت تائیدیه از هیئت بررسی کننده سرمایه گذاری خارجی (FRIB)
اگر جزو افرادی هستید که با اقامت موقت استرالیا می خواهید ملک بخرید باید تاییده آن را از سازمان FRIB بگیرید. افرادی که اقامت دائم دارند از این قضیه بی نیاز هستند. روند دریافت تاییدیه این هیئت ساده است و تقریبا 2 هفته طول می کشد. هزینه آن بستگی به ارزش ملک یا زمینی دارد که می خواهید بخرید.

تبادل قرارداد و پرداخت ودیعه
هنگامی وام شما تایید شد و آن را دریافت کردید می توانید برای تبادل قرارداد خرید ملک اقدام کنید. معمولا، خریدار باید ده درصد از ارزش ملک را به عنوان پیش پرداخت بپردازد. البته مقدار آن بستگی به ایالت دارد و می توان با خریدار به توافق رسید.

انجام امور نهایی
هنگامی که تبادل قرارداد انجام شد، یک نسخه از قرارداد امضاء شده را باید برای دریافت تاییدیه FRIB بفرستید. هنگامی تاییدیه رسمی به دست شما رسید، قرارداد نهایی خواهد بود.

هزینه خرید ملک در بعضی از شهرهای استرالیا به شرح زیر است:




همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم یکی از شرایط مهاجرت به استرالیا سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید ملک است ولی متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند که خرید ملک به تنهایی می تواند برای به دست آوردن اقامت دائم کشور استرالیا کافی باشد، در حالی که این اقدام تنها می تواند قسمتی از فرآیند سرمایه گذاری به شمار رود.

به دست آوردن اقامت استرالیا از طریق خرید ملک همان ویزای سرمایه گذاری است که زیر گروه های مخصوص به خود را دارد یعنی:
• ویزای زیرگروه 188

• ویزای زیرگروه 888
• ویزای زیرگروه 132

باید بگوییم هر ایالت شرایط مخصوص خود را برای مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک دارد. بسته به نوع زیر گروه ویزای خود می توانید با پیش بردن شرایط خاص سرمایه گذاری، حداقل مقدار سرمایه ای را به کشور استرالیا انتقال دهید.
اگر بخواهیم مثال بزنیم باید بگوییم جزو شرایط ایالت استرالیای غربی این است که متقاضی می تواند بخشی از سرمایه خود را به عنوان مثال 60 درصد آن را سرمایه گذاری کند و 40 درصد دیگر را به خرید ملک اختصاص دهد.

پس از انجام این کار، به او بسته به نوع ویزا اجازه زندگی و اقامت می دهند.
به عنوان مثال اگر درخواست خود را از طریق ویزای 188 که اقامت موقت است ارائه داده باشد، پس از 4 سال و پیروی از شروط و مقررات سرمایه گذاری می تواند از طریق ویزای 888 اقامت دائم را درخواست کند. در واقع این ویزا مرحله دوم ویزای زیر گروه 188 است.

افرادی که از طریق ویزای زیر گروه 132 اقدام می کنند از همان ابتدا به دنبال به دست آوردن اقامت دائم استرالیا هستند.
سخن پایانی:

بعد از به دست آوردن اقامت دائم استرالیا، فرد می تواند برای دریافت کارت شهروندی استرالیا برای خود و خانواده اش درخواست خود را ارائه دهد تا از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شود. گروه وکلای مهاجرتی پاسارگاد مایگریشن می توانند شما ر در زمینه انتخاب بهترین راه برای سرمایه گذاری در استرالیا راهنمایی کنند. آدرس دفتر تهران این گروه: میدان محسنی، خیابان سنجابی، کوچه شریفی، پلاک 4 است.
کد N2207507

وبگردی