آفتاب

عجیب ترین قوانین رانندگی در ترکیه

عجیب ترین قوانین رانندگی در ترکیه

آیا قصد دارید با خودروی شخصی به شهر آنتالیا سفر کنید؟ مطالعه این مقاله را از دست ندهید چرا که قوانین رانندگی متفاوت و عجیبی در این شهر وجود دارد و ما در ادامه قصد داریم به بررسی عجیب ترین قوانین رانندگی در آنتالیا بپردازیم، پس با لحظه آخر همراه باشید.

پیاده رو وجود ندارد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشور ترکیه راننده ها باید از سمت راست حرکت کنند چرا که در خیابان های آنتالیا پیاده رو به صورت مشخص وجود ندارد و عابرین پیاده باید از سمت چب جاده حرکت کنند، گفتنی است که در خوردرو های مورد استفاده در ترکیه جایگاه راننده همانند ایران در سمت چپ قرار دارد. تور استانبول

در صورت عدم رعایت قوانین زندانی می شوید

جریمه هایی که برای تخلفات رانندگی در کشور ترکیه در نظر گرفته شده است بسیار سنگین می باشد و در مواقعی ممکن است که گواهی نامه شما توسط پلیس باطل شود، حتی در برخی از موارد برای سرپیچی از قوانین راهنمایی و رانندگی مجازات زندان در نظر گرفته شده است، بنابراین به هنگام رانندگی در آنتالیا نهایت دقت را به خرج دهید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

هنگام عبور خودرو های امدادی باید مسیر را باز کنید

اغلب مردم تصور می کنند که باز کردن راه برای خودرو های امدادی نظیر آمبولانس تنها یک امر انسان دوستانه است و انجام دادن آن الزامی نیست، اما اگر در حال رانندگی در شهر آنتالیا هستید در صورت مشاهده هر یک از خودرو های امدادی باید راه را باز کنید در غیر این صورت جریمه های سنگینی در انتظار شما خواهد بود. برای رزرو تور لحظه آخری ارزان قیمت ترکیه کلیک کنید.

در هر شرایطی حق با عابر پیاده است

در کشور ترکیه نیز همانند ایران، در تمامی شرایط حق تقدم با عابر پیاده است، همانطور که پیش تر اشاره کردیم شما در شهر آنتالیا و به طور کلی کشور ترکیه باید از سمت راست حرکت کنید، ولی اگر در سمت راست عابری وجود داشته باشد شما موظف هستید که به سمت چپ بروید تا از برخورد به عابر مورد نظر جلوگیری شود، در غیر این صورت جریمه خواهید شد.


بوق بی خودی نزنید

در سطح شهر مناطقی وجود دارد که بوق زدن در آن ها ممنوع می باشد، به جز این مناطق در سایر بخش های شهر نیز شما نمی توانید بی خودی بوق زده و آلودگی صوتی ایجاد کنید، پلیس راهنمایی رانندگی ترکیه با افرادی که بوق های ممتد، پشت سر هم و طولانی می زنند برخورد کرده و آن ها را جریمه می کنند. مخاطبان عزیز می توانند برای اطلاع از قیمت و هزینه سفر با تور ارزان آنتالیا به وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و از قیمت بروز تورهای مسافرتی مطلع شوند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با عجیب ترین قوانین رانندگی در آنتالیا کسب کرده باشید و این اطلاعات در سفر با تور آنتالیا برایتان مفید واقع شود.
کد N2205060

وبگردی