آفتاب

ولنتاین ۹۹ چندمه؟



روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد. این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.

روز ولنتاین، که با نام روز عشق یا روز عشاق یا جشن ولنتاین نیز شناخته می‌شود، در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود.

ریشه ولنتاین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد. این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.

طبق روایات «سنت ولنتاین»، کشیش معبدی در نزدیکی رم یا پیری جد کنونی بود که در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج‌های جوان مسیحی برای ازدواج، گردن زده شد. اما ساکنان رم کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند. بتدریج نیز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد.

ولنتاین ۹۹ چندمه؟

ولنتاین سال ۱۳۹۹(۲۰۲۱) مصادف با  ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ است که برابر شده است با روز یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه. امسال به دلیل کبیسه بودن سال ۹۹ به جای ۲۵ بهمن، ولنتاین ۲۶ بهمن است.

ولنتاین و کادوهایش:


عشاق بی‌صبرانه منتظر روز ولنتاین هستند و دوست دارند با خرید هدیه ای هر چند کوچک اما به‌یادماندنی به عشق‌شان یادآور بشوند که همچنان دوستش دارند و به یادشان هستند. ولنتاین نیز مانند روزهای خاص دیگر مراسم و آیین خاص خودش را دارد. این مراسم در هر جای دنیا ممکن است با هم تفاوت داشته باشد، اما معمولاً خرید گل به همراه شکلات جعبه‌ای با یک عروسک کوچک خرسی برای کسی که دوستش دارید، جزو الزامات (سمبل) و رسوم روز ولنتاین است.





وبگردی