آلیس همیلتون

▪ بنیانگذار سم‌شناسی در ایالات متحده آلیس همیلتون در ۲۷ فوریه سال ۱۸۶۹ در ایندیانا متولد شد. او اولین زنی است که به ریاست دانشگاه پزشکی هاروارد نائل شد. او بیشتر در حوزه سلامت …

▪ بنیانگذار سم‌شناسی در ایالات متحده
آلیس همیلتون در ۲۷ فوریه سال ۱۸۶۹ در ایندیانا متولد شد. او اولین زنی است که به ریاست دانشگاه پزشکی هاروارد نائل شد. او بیشتر در حوزه سلامت شغلی فعالیت داشت و یکی از بنیانگذاران سم‌شناسی صنعتی در دنیاست.وی در سال ۱۸۹۳ مدرک دکترای خود را در رشته پزشکی از دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان اخذ کرد و دوران کارآموزی‌اش را در بخش کودکان و زنان بیمارستان مینیاپولیس به اتمام رساند.او برای تحصیلات عالی‌اش به شیکاگو سفر کرد و در آنجا توانست از دانشگاه پزشکی زنان به درجه پروفسوری در رشته پاتولوژی نائل شود.همیلتون که سمت بازرس ویژه هیات عالی کار آمریکا را برعهده داشت، نخستین کسی بود که به بررسی تاثیرات سمی سرب، رنگ‌های آنیلینی، اسید نیتریک، آرسنیک، منوکسید کربن و بسیاری از سموم صنعتی دیگر بر کارگران و عموم مردم پرداخت. او بعد از بازنشستگی از دانشگاه هاروارد به عنوان مشاور پزشکی به کارش ادامه داد.
او توانست در سال ۱۹۴۷ جایزه لاسکر که هر ساله به بهترین تحقیقات پزشکی داده می‌شود و به نوعی جایزه نوبل آمریکایی‌ها تعبیر می‌شود را از آن خود کند.همیلتون در ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۰ در سن ۱۰۱ سالگی از دنیا رفت.