پی‌سی‌های سینمای خانگی

یك HTPC (پی سی تئاتر خانگی Home Theater PC ) برنامه‌های تلویزیونی را اجرا و ضبط كرده، هر نوع رسانه‌ای را در خود نگهداری می‌كند و حتی قادر به اجرای برخی بازی‌ها سه بعدی نیز است. چنین سیستمی یك سری …

یك HTPC (پی سی تئاتر خانگی Home Theater PC ) برنامه‌های تلویزیونی را اجرا و ضبط كرده، هر نوع رسانه‌ای را در خود نگهداری می‌كند و حتی قادر به اجرای برخی بازی‌ها سه بعدی نیز است. چنین سیستمی یك سری نیازهای مبرم دارد : باید سریع و بی سرو صدا باشد. چندكاره ، با دوام و همچنین قوی باشد، اما بهای سرسام آوری نداشته باشد. پیشنهاد زیر در حدود ۱۷۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد. ابتدا با اجزاء اینتل شروع می‌كنیم. پردازنده پنتیوم ۴ اینتل ۸/۲ گیگاهرتزی یك سی پی یو است كه قادر به رمزگذاری و رمزگشایی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی است. مادربورد اینتل D۸۶۵ Perl نیز دارای فایر وایر آن بورد است كه برای اتصال سریع دوربین دیجیتال شما مناسب است. ظرفیت دیسك، كلید اصلی ذخیره و انتقال فایل‌های بزرگ رسانه‌ای است. در این جا می‌توان یك Maxtor Diamond Max Plus ۹ ۲۵۰ گیگابایتی Serial ATA را معرفی كرد . برای خواندن و نوشتن فیلم و موزیك ، سی دی درایو Plextor PX_۷۰۸A مناسب است كه می‌تواند بر DVD+R با قابلیت ضبط ۸X با سرعت ۴X بنویسد.
Sony DRU_۵۳۰ A DVD نیز انتخاب مناسب دیگری است.صفحه نمایش Hauppauge Win TV_PVR_۲۵۰ MCE كیفیت تصویر خوبی دارد.
ATI A۱۱_in_wonder Radeon ۹۶۰۰ XT نیز انتخاب خوبی است . این مدل یك تیونر FM رادیو دارد كه به كمك آن می‌توانید برنامه‌های رادیویی را اجراء یا ضبط كنید.
كارت گرافیك ATI Radeon ۹۶۰۰ XT هم از نظر هزینه و هم كارآیی انتخاب مناسبی است . برای كارهای صوتی هم Creative Labs Sound Blaster Audigy ۲Z۵ كارت خوبی است . این كارت فرمت‌های صوتی مانند ۱by Digital EX و DTS_ES را پشتیبانی می‌كند. ویندوز اكس پی برای یك تئاتر خانگی سیستم عامل مناسبی است. (ویراش Media center) كه تنها در سیستم‌های پیش ساخته موجود است. پیشنهاد می‌شود این سیستم دارای USB و درگاه فایر وایر در قسمت جلو باشد تا دسترسی به آنها ساده‌تر شود.