دستگاه چند كاره جدید كانن

آخرین چاپگر چند منظوره جوهرافشان كانن یك مدل كامل و جمع و جور است كه با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود. MultiPass MP۳۹۰ شامل یك پرینتر، یك اسكنر صفحه تخت، یك دستگاه كپی، یك فكس و یك چاپ …

آخرین چاپگر چند منظوره جوهرافشان كانن یك مدل كامل و جمع و جور است كه با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود. MultiPass MP۳۹۰ شامل یك پرینتر، یك اسكنر صفحه تخت، یك دستگاه كپی، یك فكس و یك چاپ كننده عكس با اسلایت‌هائی كه انواع مختلفی از كارت‌های رسانه‌ای را می‌پذیرند می‌باشد.
MP۳۹۰ سرعت‌های خیلی بالایی را برای چاپ كردن ارائه می‌دهد. این دستگاه در هر دقیقه ۳/۵ صفحه متن را چاپ می‌كند كه این مقدار اندكی از میانگین ۵.۰ppm در اكثر تحقیقات اخیر ما در مورد دستگاه چند منظوره بالاتر است. چاپ تصاویر حتی كمی بیشتر از ۵.۰ppm بود، یعنی یكی از بالاترین سرعت‌هائی كه تاكنون از چنین وسایلی دیده‌ایم. سرعت كپی و اسكن هم خوب بود. با میانگین سرعت ۷۲ ثانیه برای یك اسكن رنگی ۱۲۰۰dpi و میانگین سرعت ۲۶ ثانیه برای اسكن یك عكس سیاه و سفید ۳۰۰dpi یك كپی ساده در ۵/۱۶ ثانیه انجام می‌شد. متن‌های چاپ شده پررنگ و واضح به نظر می‌آمدند آن هم با حروفی به اندازه ۲. تصاویر رنگی زنده و واقعی بودند، ولی با تنظیمات پیش فرضی برای روی كاغذ براق. در بالاترین كیفیت از نظر رنگ و جزئیات خیلی خوب بودند. متاسفانه، كیفیت اسكن خیلی مایوس كننده بود. وقتی كه اسكن خاكستری (سیاه و سفید) ما از یك صفحه متن، خطوط باریك و یك لوگوی از نوع معكوس چاپ شد، به‌طور قابل ملاحظه‌ای جزئیات را از دست داده بود .
اسكن‌های ما از عكس جزئیات را كمی بیشتر حفظ می‌كرد ولی وقتی كه چاپ می‌شد كمی قرمز و نارنجی به نظر می‌رسید. به هر حال همین اسكن‌ها وقتی كه بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شدند كیفیت بهتری داشتند. كپی‌های مستقیم از متن و عكس‌های رنگی و جزئیات را به خوب حفظ می‌كرد. این دستگاه حرفه‌ای مشكی و نقره‌ای، شامل یك سینی كاغذ ۱۰۰ تایی و یك پنل با طراحی خوب است كه دسترسی (One-Touch) به اكثر امكانات را ممكن می‌سازد.MultiPass MP۳۹۰ از Canon ، چاپ عكس ساده ، سرعت‌های عالی و كیفیت چاپ خوبی ارائه می‌دهد. فقط اسكن ضعیف آن را از یك چاپگر چند منظوره عالی دور می‌كند.