چگونه خلاقانه تر بنویسیم ؟ ( داستان های كوچك )

برخی از داستان ها از میلیون ها كلمه تشكیل شده اند ، اما به نظر شما آیا همه ی این كلمه ها لازمند ؟ امتحان كنید تا ببینید كه آیا می توانید فقط با ۵۰ كلمه یك داستان كامل بنویسید ؟ موضوعی …

برخی از داستان ها از میلیون ها كلمه تشكیل شده اند ، اما به نظر شما آیا همه ی این كلمه ها لازمند ؟ امتحان كنید تا ببینید كه آیا می توانید فقط با ۵۰ كلمه یك داستان كامل بنویسید ؟ موضوعی جالب برای داستان خود انتخاب كنید .
داستان شما باید مقدمه ، قسمت میانی و قسمت پایانی داشته باشد . برای نوشتن ، كلمه ها را با دقت انتخاب كنید و سعی كنید از تكرار مطالب خودداری كنید ، گرچه شاید گاهی به ناچار از تكرار مطلب استفاده می كنید . بعد از این كه كار تمام شد داستان را در دفترچه ای پاكنویس كنید .
پس در هر صفحه قسمت كوتاهی از داستان بنویسید و آن را با تصویرهای زیبا تزیین كنید .
« ایده ها »:
بهتر است برای خود الفبا بسازیم !
شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه از نوشتن ۳۲ حرف الفبای فارسی خسته شده باشید ؟!
اگر پاسخ شما مثبت است باید به شما پیشنهاد كنم از حروف الفبایی برای خود استفاده كنید . حروف الفبای زیادی در تمام دنیا وجود دارد كه اگر یك سری دیگر به آن ها اضافه شود . مشكلی به وجود نخواهد آمد .
همچنین می توانید از طرح ها و شكل ها و رنگ ها به عنوان الفبا استفاده كنید و این حروف الفبای شخصی را در جهت نوشتن پیغام ها ، نامه ها ، داستان ها و شعرهای خود به كار بگیرید .
سپس از دوستانتان بخواهید تا حدس بزنند شما چه نوشته اید . برای راهنمایی رمز تعدادی از حروف را به آن ها بگویید . آیا به نظر شما آن ها می توانند رمز بقیه حروف را خودشان كشف كرده و متن را بخوانند ؟
« پیغام های مخفی بسازید »:
موضوع خیلی از داستان ها جست و جو برای پیدا كردن چیزی است كه می تواند یك شخص ، یك محل و یا حتی گنج باشد و اكثر پیغام ها به همراه سرنخ هایی در داستان است كه به شخصیت های داستان در پیدا كردن گمشده كمك می كند .
شما نیز می توانید یك شیء را در جایی مخفی كنید و با گذاشتن چند پیغام در جاهای مختلف به دوستان خود كمك كنید تا آن را پیدا كنند .
برای مثال جعبه ی پونز را در باغچه و پشت یك درخت مخفی كنید . اولین پیغام را می توانید در اتاق خواب گذاشته و با آن دوستانتان را به طرف پیغام دوم كه در آشپزخانه گذاشته اید هدایت كنید .
می توانید همچنین پیغام های خود را به صورت برعكس و یا حتی با حروف الفبایی ابتكاری خودتان نوشته و راه پیدا كردن گنج را پیچیده تر كنید .
همین طور ادامه دهید و با ماجراهایی كه پس از آن خود به خود به وجود می آیند و ثبت آنها خواهید نتوانست داستان جالبی را تكمیل كنید .
« داستان در مورد ارواح » :
اگر دوست دارید كه یك داستان جالب در مورد ارواح بنویسید ، یادتان نرود كه باید این داستان ها پر از هیجان باشد . طوری كه در هر لحظه امكان دارد اتفاقی بیفتد . سعی كنید كه بیشتر از جملات كوتاه استفاده كرده و جزئیات زیادی را در آن بگنجانید .
مثل مطلب زیر :
« نیمه شب صدای ساعت دیواری پدربزرگ بلند شد ، من نمی توانستم بخوابم . از جایی صدای پا می شنیدم . باد به تندی می وزید ، با اینكه در اتاق تنها نبودم ولی باز هم كسی را نمی دیدم ! ... »
بعد از این كه داستان را نوشتید می توانید آن را بر روی یك نوار ضبط كنید و با وسایل بسیار معمولی و پیش افتاده همچون شانه ، یك در كه غژ غژ می كند و یا یك حیوان خانگی پُر سر و صدا روی آن بگذارید . برای ضبط داستان بر روی نوار ، آن را شمرده ، آرام و با صدای بلند بخوانید !