ناصر ابراهیمی

مربیگری ناصر ابراهیمی در تیم ملی بزرگسالان كشورمان در چند مقطع مختلف با عناوین مختلف و در دوران مدیریت ۵ رئیس فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد. او ابتدا در سال ۱۳۵۸ دستیار سر مربی …

مربیگری ناصر ابراهیمی در تیم ملی بزرگسالان كشورمان در چند مقطع مختلف با عناوین مختلف و در دوران مدیریت ۵ رئیس فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد. او ابتدا در سال ۱۳۵۸ دستیار سر مربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان كشورمان شد. سپس این مسئولیت را در دوران سرمربیگری اصغر شرفی و پرویز ابوطالب حفظ كرد. اولین بار در مسابقات فوتبال جام قائد اعظم كه اسفند ماه سال ۱۳۶۰ برگزار شد مسئولیت تیم منتخب تهران كه حكم تیم ملی را داشت بر عهده گرفت. در آستانه بازی های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی نو از مربیگری تیم ملی فوتبال استعفاء داد. وی در ابتدای سال ۱۳۶۲ با روی كار آمدن بهروز صحابه بار دیگر ، این بار به كادر فنی تیم ملی فوتبال كشور برگشت و این بار به عنوان دستیار محمود یاوری در تیم ملی منصوب شد. در سال ۱۳۶۳ با روی كار آمدن نصرالله سجادی به سمت ریاست فدراسیون فوتبال، سر مربی تیم ملی فوتبال كشورمان شد و در مسابقات فوتبال جام ملت های ۱۹۸۴ سنگاپور تیم ملی فوتبال را هدایت كرد. در این مسابقات تیم ملی فوتبال كشورمان به عنوان چهارم رسید ، در حالی كه شانس قهرمانی ما در این مسابقات بسیار بود .
بعد از ناصر ابراهیمی ، فریدون عسگرزاده به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب و مشغول به كار شد و ناصرابراهیمی همچنان در كنار وی انجام وظیفه كرد. در ابتدای سال ۶۵ عسگرزاده و ناصر ابراهیمی هر ۲ از مربیگری تیم ملی فوتبال كشورمان استعفاء دادند اما یك بار دیگر سال ۶۸ او به كادر فنی تیم ملی فوتبال كشورمان برگشت. در آبان سال ۱۳۶۸، كادر فنی جدید تیم ملی توسط ناصر نوآموز معرفی شد و ناصر ابراهیمی به عنوان مربی تیم ملی و دستیار علی پروین بار دیگر به تیم ملی فوتبال برگشت و تا سال ۱۳۷۲ در این تیم باقی ماند. ناصر ابراهیمی فوتبال خود را در سطح بالا از تیم شاهین آغاز كرد. بعد از مدتی به تیم فوتبال تاج سابق رفت و در آخرین روزهای فوتبال خود به تیم برق تهران رفت. بعد از كناره گیری محسن حاج نصرا.. سر مربی تیم برق تهران ، سر مربی این تیم شد و با این تیم در اولین دوره مسابقات فوتبال جام تخت جمشید شركت كرد.
ابراهیمی در سال ۱۳۵۶ به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان كشورمان منصوب شد و بعد از آن در تیم های فوتبال راه آهن، شاهین تهران و تیم منتخب تهران ب مربیگری كرد. در دهه ۷۰ و ۸۰، ناصر ابراهیمی تیم های شموشك نوشهر، عقاب تهران و پرسپولیس را به تیم های تحت هدایت خود افزود. ابراهیمی، جوانترین مربی تاریخ لیگ بود و باحضور در ۵ كادر فنی مختلف از تیم ملی فوتبال كشورمان ، در این عرصه ركورددار بود.