طالع بینی سال ۱۳۸۴ (خروس)

● كاوشگر باغچه ها ویتنامی ها ترجیح می دهند این نماد را « جوجه » بنامند كه البته متولدان این سال هرگز آن را نمی پسندند؛ بنابراین ما نیز مانند ژاپنی ها از واژه « خروس » استفاده می كنیم، …

● كاوشگر باغچه ها
ویتنامی ها ترجیح می دهند این نماد را « جوجه » بنامند كه البته متولدان این سال هرگز آن را نمی پسندند؛ بنابراین ما نیز مانند ژاپنی ها از واژه « خروس » استفاده می كنیم، خروس موجودی خیال باف است و خود را تافته جدا بافته می داند و دوست دارد همه از او تعریف و تمجید كنند.
خروس به راحتی افكار و عقاید خود را بیان می كند و برای دفاع از گفته های خود تا مرز پرخاشگری و ستیزه جویی می تازد.
این طرز فكر و رفتار ناخوشایند خروس اطرافیانش را آزرده می سازد؛ ولی آنان با وقار تمام از این بی ادبی خروس چشم پوشی می كنند و آن را ناشی از صراحت در بیان و عادات عجیب او می دانند كه البته سخت در اشتباهند، بی شك خروس صریح و صادق است و هر چه به فكرش برسد، به زبان می آورد؛ بی آن كه نكته ای را از قلم بیندازد. اما باید گفت این صراحت خروس كه صفت ذاتی اوست چندان پسندیده نیست و نوعی خودخواهی به حساب می آید؛ چرا كه او اهمیتی برای احساسات دیگران قائل نیست و هرگز درك نمی كند كه چرا باید برای دیگران ارزش قائل شود.
خروس برای حفظ موقعیت خود، ناگزیر به نیرنگ دست می یازد. البته این نیز تصوری واهی و باطل است. مطمئناً او دوست دارد جلب نظر كند لذا بدش نمی آید كمی به خودش برسد؛ اما در واقع او بسیار محافظه كار و سنت گراست و این حالت خود را به صحنه سیاست نیز تعمیم می دهد.
خروس معتقد است كه همیشه حق با اوست و می داند چه كاری انجام می دهد. او به هیچكس اعتماد ندارد و خود محور است و از طرف دیگر در نصیحت كردن دیگران پافشاری می كند و سنگ تمام می گذارد.
خروس در ظاهر شجاع، ماجراجو، و بی پرواست اما عقل تان به چشم تان نباشد! در حقیقت او پر از ایده های به ظاهر بزرگ و نامعقول است كه امیدی به تحقق آنها نیست.
خروس عاشق خواب و خیال، مكاشفه، اوهام غیر ممكن و قهرمان پردازی است؛ اما به واقع طبل تو خالی است كه تمام رؤیاها، مكاشفات و تصورات او از فضای آرام خانه اش بیرون نمی رود. او ماجراجویی نازك نارنجی و فیلسوفی است كه حتی نمی تواند چهار تا كلام حرف حسابی تحویل آدم دهد. البته او ترسو یا خجالتی نیست و در صورتی كه شرایط ایجاب كند می تواند به موجودی جسور و شجاع تبدیل شود. خروس همیشه رؤیای قهرمان شدن را در سر می پروراند به این خاطر ممكن است با نشان دادن واكنشی جسورانه، خود را به خطر انداخته و با آغوش باز مرگ را بپذیرد. همین دیل باعث می شود كه خروس سرباز خوبی باشد.
اطرافیان خروس از صحبت كردن او لذت می برند؛ اما اگر حواسش را جمع نكند، ناخواسته آنان را از خود آزرده می كند و به عنوان لاف زنی كه بیشتر قول می دهد و كمتر عمل می كند شناخته خواهد شد. درخشش او در جمع تا در ارتباط با دوستان نزدیك خود بیشتر است.
از آن جا كه خروس موجودی خیال باف است، گاه به تنبلی كشیده می شود. او معمولا در شروع كار از تمام نیرویش استفاده می كند و به عنوان یك موجود سخت كوش مشهور است. خروس معمولا كارهایی را كه از توانش خارج است عهده دار می شود و اگر با تمام كوششی كه می كند، نتواند آن كار را انجام دهد، هیچ كس بیش از خود او ناامید نخواهد شد.
خروس باید مدام در تقلا باشد زیرا بخت آسان به دست آوردن پول را ندارد و باید برای تامین زندگیش كوشش كند. اگر دست از خیال بافی بردارد و بخت نیز با او یار باشد، ثروتمند خواهد شد. ممكن است خورس پول را از راه هایی دور از ذهن و نادر مانند قرعه كشی به دست آورد. مردم ویتنام بر این باورند كه خروس به كمك نوك و پنجه های قوی خود حتی در بیابان هم می تواند غذایش را پیدا كند! این تعبیر با تقلای مداوم و خستگی ناپذیر خروس فرسنگ ها فاصله دارد. اما اگر او خیال بافی را كنار نگذارد و وقتش را هدر دهد، به خانه بدوشی ویلان و سرگردان یا فیلسوفی بی خانمان - كه روی نیمكت خیابان ها می خوابد و زباله ها را زیرورو می كند - تبدیل خواهد شد.
بی شك خروس برای حرفه كشاورزی و همچنین مشاغلی كه در تماس دائم با مردم است، ساخته شده؛ چرا كه او عاشق مطرح شده و جلب توجه دیگران است.
از آن جا كه خروس ذاتاً اسراف كار است، هر چه به دست بیاورد، خرج می كند. همچنین ممكن است اقدام به ریسك های بزرگ تجاری كند كه او را تا مرز ورشكستگی پیش برد و زندگی اش را فنا كند. این حادثه ناگوار بر آمده از خیال بافی های اوست.
او از باز كردن حساب پس انداز بیزار است؛ زیرا با صرفه جویی میانه ای ندارد. خروس در روابط عاشقانه برای جلب توجه فرد مورد علاقه اش، ممكن است خود آزاری كند. خروس صادقانه احساساتش را ابراز می كند؛ ولی غالباً فرد مورد علاقه خود را ناامید می كند؛ چرا كه مایل است او را نیز در دنیای تخیلاتش شریك كند و این بر خلاف واقعیت است.
مرد متولد سال خروس، حضور در جمع زن ها را دوست دارد؛ زیرا می تواند خود نمایی كند، بدرخشد، پز بدهد و تظاهر به هوشمندی كند! او به ندرت با مردان رفت و آمد دارد؛ چون مردها كاملا حوصله اش را سر می برند.
زن متولد سال خروس نیز بودن در جمع زن ها را دوست دارد؛ البته این به معنی خسته كننده بودن مردان برای او نمی باشد! او مشاغلی را انتخاب می كند كه در ارتباط مستقیم با زنان باشد.
زندگی خروس و گاو قرین شادی خواهد بود؛ زیرا گاو محافظه كار، سنت گرا و خانواده دوست است.
خروس می تواند در برابر مار نقش فیلسوف را بازی كند. رفتار مار در روابط عشقی یا كاری بی اندازه خردمندانه است؛ اما بهتر است كه زیاده روی نكند؛ چرا كه در این صورت خروس او را از بین می برد.
خروس در كنار اژدها و در پرتو درخشندگی او به آرامش می رسد؛ به خصوص اگر زن خروس و مرد اژدها باشد.
بهتر است فكر ازدواج با گربه را فراموش كند. گربه هرگز نمی تواند، حتی برای لحظه ای، لاف زنی ها و زنگ عوض كردن های خروس را تحمل كند و كمترین اعتمادی نیز به او ندارد.
سه دوره زندگی خروس از لحاظ كار و مسائل عشقی، پرفراز و نشیب است. او از ورشكستگی و فقر به ثروت می رسد و از اوج احساسات عاشقانه به حضیض درگیری های عاطفی می افتد؛ ولی در هر صورت، دوران پیری او شاد و آرام می گذرد.
شرقی ها اعتقاد دارند كه حضور دو خروس در یك خانه، زندگی را برای دیگران سخت خواهد كرد. به خانم های متولد این سال توصیه می شود مصرف قرص های ضد بارداری را در سال خروس فراموش نكنند.