گل خشك با آرایش كروی

برای این مدل آرایش گل خشك به یك زمینه كروی مثل یك اسفنج گل آرایی كره ای شكل نیاز داریم. این اسفنج ها را می توان به صورت آماده از گل فروشیها تهیه كرد، یا با بریدن یك اسفنج بزرگتر …

برای این مدل آرایش گل خشك به یك زمینه كروی مثل یك اسفنج گل آرایی كره ای شكل نیاز داریم. این اسفنج ها را می توان به صورت آماده از گل فروشیها تهیه كرد، یا با بریدن یك اسفنج بزرگتر به صورت گرد و كروی آماده كرد. برای آماده كردن گلها ساقه آنها را از حدود۳ تا۴ سانتیمتری گل قطع كنید یا برای گلهایی كه مانند رز ساقه محكمی ندارند یك قطعه سیم به طول حدود ۳تا۴سانتیمتر به انتهای گل وصل كنید، سپس ساقه ها را به شكل دلخواه در اسفنج فرو ببرید.
دقت كنید كه گلها به نحوی در كنار یكدیگر قرار بگیرند كه اسفنج زمینه دیده نشود و گلها را تا حدی در اسفنج فروببرد كه سطحی یكنواخت و كروی را تشكیل دهند. قسمت كوچكی از بالای كره را خالی بگذارید تا بتوانید پاپیونی از روبان را با سیم به آن قسمت وصل كنید و از آن برای آویزان كردن گل به محل دلخواه استفاده كنید.
همچنین می توانید یك شاخه چوبی صاف و ظریف را در قسمت پایین اسفنج فرو ببرید و به این ترتیب درختچه زیبایی از گل خشك ساخته و آن را در گلدانی بكارید.
در تصویر نمونه ای از این مدل آرایش گل خشك را ملاحظه می كنید.