كوسن تكه دوزی شده

وسایل مورد نیاز: مداد ـ كاغذ الگو ـ سه قطعه پارچه ابریشمی به ضلع ۴۰ سانتیمتر و به رنگهای صورتی ، زرد و قهوه ای ـ سوزن ته گرد ـ سوزن خیاطی ـ چرخ خیاطی ـ نخ به رنگهای صورتی ،سبز، قهوه …

وسایل مورد نیاز:
مداد ـ كاغذ الگو ـ سه قطعه پارچه ابریشمی به ضلع ۴۰ سانتیمتر و به رنگهای صورتی ، زرد و قهوه ای ـ سوزن ته گرد ـ سوزن خیاطی ـ چرخ خیاطی ـ نخ به رنگهای صورتی ،سبز، قهوه ای و زرد ـ قیچی كوچك تیز ـ اتو ـ دو قطعه پارچه مخمل سبز به ضلع ۵۱ سانتیمتر.
ـ دو متر نوار حاشیه ریشه دار زرد رنگ ـ یك عدد كوسن ابری به ضلع ۴۵ سانتیمتر.
۱ ـ با استفاده از دستگاه فتوكپی طرح را به اندازه دلخواه بزرگ كنید. طرح بزرگ شده را روی كاغذ الگو منتقل كنید. پارچه های ابریشمی را به صورتی كه رنگ صورتی در بالا، رنگ زرد در وسط و رنگ قهوه ای در زیر قرار بگیرد با سوزن ته گرد به هم متصل كنید. كاغذ الگو را با چند كوك درشت به پشت پارچه قهوه ای متصل كنید. با چرخ خیاطی كلیه خطوط طرح را چرخ كنید.
۲ ـ با دقت كاغذ را از پارچه جدا كنید و پارچه ها را برگردانید تا پارچه صورتی در برابر شما قرار گیرد. با توجه به كوسن آماده پارچه صورتی را در قسمتهایی كه به رنگ زرد و قهوه ای دیده می شوند قیچی كرده جدا كنید و به همین ترتیب در قسمتهایی كه پارچه قهوه ای دیده می شود پارچه زرد را بریده جدا كنید تا حد امكان پارچه ها را نزدیك به خطوط دوخت برش دهید.
۳ ـ پایه چرخ مخصوص ساتن دوزی را به چرخ خیاطی متصل كنید و دور هر قسمت را با نخ همرنگ پارچه آن ساتن دوزی كنید.
۴ ـ پارچه های اضافی دور طرح را ببرید و آن را اتو كنید، سپس طرح را در وسط یكی از پارچه های مخمل سبز قرارداده با سوزن ته گرد به آن متصل كنید ودور آن را با چرخ خیاطی ساتن دوزی كنید، پارچه های مخمل را به صورتی كه روی پارچه ها به طرف هم باشد بر روی هم قرار دهید واز سه طرف چرخ كنید. آنگاه كوسن را پشت و رو كرده كوسن ابری را داخل آن قرار دهید و ضلع بازكوسن را نیز بدوزید، در آخر نوار حاشیه ریشه دار را دور كوسن بدوزید.