گل آرایی در جشن‌ها

یكی از مهمترین عناصر تزئینی _ دكوراسیونی گل و موضوع گل آرایی است. شما می توانید خودتان كار گل آرایی را به عهده گیرید. به این ترتیب علاوه بر كسب نتیجه ای دلخواه، به لحاظ مالی نیز …

یكی از مهمترین عناصر تزئینی _ دكوراسیونی گل و موضوع گل آرایی است. شما می توانید خودتان كار گل آرایی را به عهده گیرید. به این ترتیب علاوه بر كسب نتیجه ای دلخواه، به لحاظ مالی نیز برایتان بسیار با صرفه خواهد بود. تنها كافی است گل های مورد نظر و لوازم مربوط به تزئین آن را تهیه كرده و دست به كار شوید. در این راستا الهام گرفتن از نمونه های ارائه شده می تواند مفید باشد. تركیب شمع و گل در گل آرایی مجالس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای همین منظور شما می توانید یا به گل آرایی شمعدان‌‌هایی از جنس ها و مدل‌های مختلف پرداخته و یا آ نكه در سیستم گل آرایی تان از شمع نیز استفاده كنید.
مورد اول: از آنجا كه هنر فرفورژه و ساخت لوازم كاربردی _ تزئینی آهنی بسیار رواج یافته است، در بسیاری از گل فروشی ها و بازار گل انواع لوازم فرفورژه در قالب پایه های سبد، گلدان، شمعدان، دیواركوب كه برای گل آرایی مناسب هستند ارائه می شوند. در این میان شما نیز بسته به شرایط محیط می توانید مورد دلخواه را انتخاب كنید به عنوان مثال برای گل آرایی میز شام شمعدان های چندشاخه پایه دار مناسب هستند. برای این منظور كافی است در قسمت میانی شمعدان ظرفی متناسب آن حاوی اسفنج خیس خورده قرار داده و با سیم مخصوص گل آرایی ببندید. حالا شروع به گل آرایی كنید. همان طور كه می دانید در هر گل آرایی ابتدا جهت و نحوه آن باید مشخص شود سپس گیاهان سبز و گل های ریز زمینه در اسفنج جاسازی شده و پس از آن باید گل های اصلی در جاهای مورد نظر قرار گیرند. گل آرایی در این قبیل لوازم چندطرفه و در قسمت های پایینی به روش آویز است.
مورد دوم: در این گل آرایی ابتدا اسفنج خیسانده شده را با ظرف زیرینش بر روی سطح میز قرار داده سپس شمع و یا شمع های مورد نظر را با توجه به ابعاد اسفنج و نحوه گل آرایی در داخل آن فرو كنید. برای محكم كردن شمع‌ها از سیم استفاده كنید. مرحله بعدی برگ‌ها و شاخه‌های با برگ سبز است. تمام سطوح اسفنج را با انواع برگ ها و شاخه ها و با طول هایی متفاوت پر كنید. سپس گل های مورد نظر را در میان گیاهان سبز در داخل اسفنج فرو كنید. توجه داشته باشید محل قرارگیری و تعداد گل ها در آن مكان نباید به صورتی باشد كه تجمع گل و رنگ حاصل از آنها در بعضی نقاط بیشتر بوده و حضور گل ها به طور یكنواختی در تمام جهات گل آرایی دیده نشود.
توضیح: در گل آرایی بعضی از شمعدان‌ها ترجیح داده می‌شود اسفنج به پایه شمعدان نصب شده و یا بر روی میز در زیر شمعدان پایه دار قرار گیرد. به این ترتیب گل آرایی به جای فرم آویز به صورت چندوجهی و به سمت بالا انجام می گیرد.